Usportowiona odmiana francuskiego hatchbacka charakteryzuje się przede wszystkim usportowionym wyglądem auta. W porównaniu do standardowej "308-ki" w GT logo zmieniło miejsce – z maski przeniosło się na grill. Dodatkowo lekko zmieniono zderzaki z przodu i z tyłu – ten drugi ma również wmontowany delikatny dyfuzor. Wewnątrz auto charakteryzuje się aluminiowymi wstawkami oraz skórzanymi fotelami. Peugeot 308 GT standardowo stoi na 18-calowych felgach aluminiowych obutych w opony Michelin Pilot Sport 3.
Kliknij też: TEST Honda Civic Tourer vs. Peugeot 308 SW: japońskie miejsce w europejskim szeregu
Do napędu samochodu służy benzynowa jednostka wspomagana turbodoładowaniem. Silnik 1.6 THP oferuje 205 KM i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te dane pozwalają rozpędzić auto do 100 km/h w 7,5 sekundy. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna. Nie zapomniano również o aspektach ekologicznych, montując układ start & stop. Fanów sportowej jazdy ucieszy fakt, że zawieszenie zostało obniżone o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu, a układ ESP jest całkowicie odłączalny.
Peugeot 308 GT w standardzie oferuje bogate wyposażenie: zaczynając od ABS, ASR, ESP, 6 poduszek powietrznych, przez przednie reflektory LED, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat po dedykowany pakiet sportowy uczulający reakcję na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu czy zmieniający podświetlenie z białego na czerwone.
Nie przegap: TEST Seat Leon kontra Peugeot 308: hiszpański temperament vs. francuski styl
Wielkie rozczarowanie spotka jednak fanów diesla. We wcześniejszych materiałach wspominaliśmy o wysokoprężnej odmianie Peugeota 308 GT. Niestety w Polsce diesel w usportowionej "308-ce" nie będzie dostępny. Szkoda, bo mógłby bezpośrednio rywalizować m.in. z Fordem Focusem ST TDCi czy Skodą Octavią R.S TDI.
Peugeot 308 GT – CENA w Polsce
Model | Silnik | skrzynia biegów | CENA |
Peugeot 308 GT | 1.6 THP 205 KM | 6-biegowa manualna | 99 900 zł |
Peugeot 308 SW GT | 1.6 THP 205 KM | 6-biegowa manualna | 104 600 zł |