Najmocniejszą odmianą w ofercie francuskiego kompakta, jest obecnie 308 GT. W tej konfiguracji pod maską mamy benzynowe 1.6 wspomagane turbodoładowaniem, które oferuje 205 KM. Komu jednak mało mocy, będzie mógł zdecydować się na ostrzejszą odmianę GTi. Właśnie taka została przyłapana bez jakiegokolwiek kamuflażu.
Wejdź: Peugeot 308 GT w Poznaniu: trochę sportu w popularnym kompakcie
Z zewnątrz auto charakteryzuje się nowymi felgami z aluminium w rozmiarze 19 cali (z oponami 255/35 ZR19), dużymi końcówkami układu wydechowego z delikatnym dyfuzorem, który jest elementem nowego pakietu aerodynamicznego. Zmienione zostaną również hamulce, które otrzymają większe tarcze. Pod maską ma pracować ten sam silnik 1.6 THP, który wzmocniony został do 250 KM – krążą plotki o zastosowaniu motoru z modelu RCZ R (270 KM).
Przeczytaj też: Peugeot 308 R HYbrid: napęd na cztery koła i 500 KM mocy
Co na to konkurencja? Volkswagen Golf GTI oferuje 220 KM. Jednak w ofercie znajdziemy 300-konnego Golfa R, a koncern z Wolfsburga pracuje nad ponad 400-konną wersją. Ford w swoim Focusie ST oferuje 250 KM, a w mocarnym RS-ie jest ich 320 KM. Wychodzi na to, że francuscy konstruktorzy znów będą kawałek za europejską czołówką. Oby ją szybko dogonili.