Nowy Peugeot 308 powstał na bazie modułowej platformy oznaczonej kodem EMP2. Model sporo schudł w stosunku do poprzednika - jego masę własną zredukowano aż o 140 kg. Nadwozie mierzy 4,25 m długości oraz 1,46 m wysokości, a bagażnik ma objętość aż 470 litrów (poprzednik 430 l), co jest sporym osiągnięciem w segmencie C. Sylwetka prezentuje się dynamicznie - z przodu zastosowano charakterystyczny wlot powietrza oraz smukłe reflektory wykonane całkowicie w technologii LED (standard). W tylnej części nadwozia odnaleźć można w lampach typowy dla marki potrójny świetlny pas w koszach, wykonany w technologii LED.
SILNIKI
Pod maską auta znajdzie się 5 jednostek napędowych. Gama składa się z 3 motorów benzynowych i 2 diesli. Benzyniaki to: 1.2 VTI (82 KM), 1.6 THP (125 KM) oraz 1.6 THP (155 KM). Silniki wysokoprężne natomiast to 1.6 HDI (92 KM) i 1.6 e-HDI (115 KM). Dwa najsłabsze warianty, czyli 1.2 VTI i 1.6 HDI, są zespolone z pięciobiegowymi skrzyniami ręcznymi, natomiast reszta wspomaga się 6-biegową przekładnią manualną. Napęd jest przekazywany na koła przednie.
WYPOSAŻENIE
Na polskim rynku Peugeot 308 będzie oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Access, Active i Allure. Już w standardzie auto zostało wyposażone w m.in. ABS, ESP, ASR, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, centralny zamek, immobiliser, elektryczne wspomaganie kierownicy, układ kierowniczy regulowany w dwóch płaszczyznach, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne, klimatyzację manualną, czujniki ciśnienia w oponach, a także komputer pokładowy.
Bogatsze wersje otrzymały ponadto m.in. elektryczny hamulec postojowy, system wspomagający pokonywanie podjazdów, przednie reflektory wykonane w technologii Full LED, reflektory przeciwmgielne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane szyby tylne, dwustrefową klimatyzację automatyczną, multimedialny ekran dotykowy LCD o przekątnej 9,7", oraz kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą.
CENA W POLSCE
SILNIK/WERSJA | Access | Active | Allure |
1.2 VTI (82 KM) 5M | 59 900 zł | 64 900 zł | - |
1.6 THP (125 KM) 6M | - | 71 400 zł | 77 900 zł |
1.6 THP (155 KM) 6M | - | - | 83 200 zł |
1.6 HDI (92 KM) 5M | 70 300 zł | 75 300 zł | - |
1.6 e-HDI (115 KM) 6M | - | 80 900 zł | 87 400 zł |
.