Nowe dynamiczne kombi Peugeota mierzy 4,58 m długości i 1,47 m wysokości. Zwiększone wymiary samochodu oferują więcej przestronności, lepsze możliwości aranżacji wnętrza i polepszoną praktyczność. Bagażnik jest w stanie pomieścić 610 litrów, co plasuje auto w czołówce segmentu kompaktowych kombi. Dzięki regularnym kształtom kufra doskonale wypada jego praktyczność. Zmiana konfiguracji bagażnika jest prosta, bo składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony bagażnika. Dodatkowo powstaje idealnie płaska podłoga.
Przeczytaj: TEST - Seat Leon kontra Peugeot 308: hiszpański temperament porównany z francuskim stylem
Jakość wykończenia godna aut wyższego segmentu dała się poznać już przy okazji prezentacji odmiany hatchback. Auto podobnie jak 308 zostało zbudowane na modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta. W rezultacie nowy Peugeot 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika, a wrażenia z jazdy wyglądają podobne jak w hatchbacku. Pod maskę trafią te same benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe co w hatchbacku, spełniające normy emisji spalin Euro 6.
SILNIKI
Pod maską auta znajdzie się 5 jednostek napędowych. Gama składa się z 3 motorów benzynowych i 3 diesli. Benzyniaki to: 1.2 PureTech 110 KM i 1.2 PureTech 130 KM. Silniki wysokoprężne to 1.6 HDI 92 KM i 1.6 e-HDI 115 KM oraz 2.0 BlueHDI 150 KM. Dwa słabsze warianty 1.2 110 KM i 1.6 HDi 92 KM zostały zespolone z pięciobiegowymi skrzyniami ręcznymi, natomiast resztę wspomaga 6-biegowa przekładnia manualną. Napęd jest przekazywany na koła przednie.
WYPOSAŻENIE
Na polskim rynku 308 SW oferowany jest trzech wariantach wyposażenia: Access, Active i Allure. Już w standardzie auto zostało wyposażone w m.in. ABS, ESP, ASR, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, centralny zamek, immobiliser, elektryczne wspomaganie kierownicy, układ kierowniczy regulowany w dwóch płaszczyznach, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne, klimatyzację manualną, czujniki ciśnienia w oponach, a także komputer pokładowy.
Sprawdź też: Peugeot 308 z silnikiem 1.2 e-THP oszczędniejszym od diesla
Bogatsze wersje otrzymały ponadto m.in. elektryczny hamulec postojowy, system wspomagający pokonywanie podjazdów, przednie reflektory wykonane w technologii Full LED, reflektory przeciwmgielne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane szyby tylne, dwustrefową klimatyzację automatyczną, multimedialny ekran dotykowy LCD o przekątnej 9,7", oraz kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą.
CENA W POLSCE
SILNIK/WERSJA | Access | Active | Allure |
1.2 PureTech 110 KM / manual 5 S&S |
69 700 zł | 74 700 zł | 81 900 zł |
1.2 PureTech 130 KM / manual 6S&S | - | 78 100 zł | 85 300 zł |
1.2 PureTech 130 KM / automat 6 S&S | - | 81 100 zł |
89 300 zł |
1.6 HDI 92 KM / manual 5 | 74 700 zł | 79 700 zł | - |
1.6 HDI 115KM) / manual 6 S&S | 81 800 zł | 86 800 zł | 95 000 zł |
2.0 BlueHDI 150 KM / manual 6 S&S | - | - | 102 200 zł |