Peugeot 308 nowej generacji debiutuje po raz drugi, jednak tym razem w praktycznym i rodzinnym wydaniu SW. Kompaktowe kombi, podobnie jak 5-drzwiowy hatchback, jest zbudowane w oparciu o platformę Stellantis EMP2. Oznacza to, że względem poprzednika zauważalnie urosło. Nowe lwiątko mierzy zatem 4636 mm długości, 1860 szerokości i 1444 mm wysokości, a jego rozstaw osi to aż 2732 mm. Bagażnik też jest niczego sobie, bowiem mieści od 608 do 1634 litrów bagażu. Co jest istotne, pomimo większych wymiarów, inżynierom udało się polepszyć właściwości aerodynamiczne, uzyskując współczynnik oporu powietrza (Cx) na poziomie 0,277
Sprawdź: Poprzednik był nazywany francuskim Golfem. Nowy Peugeot 308 oficjalnie - ZDJĘCIA, WIDEO
Cyfrowe i przemyślane wnętrze
Podobnie jak wariant z krótszym kufrem, Peugeot 308 SW otrzymał zupełnie nowe wnętrze, w którego skład wchodzą: kompaktowa kierownica, 3-wymiarowy, cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony na wysokości wzroku i wyposażony w 10-calowy wyświetlacz, centralny ekran dotykowy (również 10-calowy) z nowym systemem Peugeot i-Connect Advanced oraz nowe, wirtualne przyciski i-toggles zastępujące klasyczny panel klimatyzacji. Każdy klawisz można dowolnie skonfigurować, aby stał się skrótem do wybranej funkcji ekranu centralnego.
Zobacz: Lew w stylu retro. Peugeot zmienia logo po raz jedenasty
Wariant kombi to także mnóstwo miejsca dla pasażerów, dużo funkcjonalnych schowków, dzielona kanapa (40/20/40) i elektrycznie podnoszona klapa bagażnika i regulowana podłoga przestrzeni załadunkowej.
Zaawansowany technologicznie
Nowy 308 SW jest wyposażony w najnowszej generacji systemy wspomagania półautonomicznego prowadzenia samochodu z funkcją Drive Assist 2.0 (dostępną pod koniec roku). Obejmuje aktywny tempomat z funkcją Stop & Go (w wersji z automatyczną skrzyniąbiegów EAT8) oraz system utrzymujący samochód na pasie ruchu.
Przeczytaj także: Ma trzy silniki i kaganiec. Peugeot 508 PSE to sportowiec na miarę naszych czasów - TEST, PIERWSZA JAZDA
Obecnie jest wyposażony w trzy nowe funkcje działające na drogach dwujezdniowych: półautomatyczna zmiana pasa, podawanie zalecanej prędkości z wyprzedzeniem i dostosowanie prędkości przy pokonywaniu zakrętów.
Dla każdego, coś dobrego
W ofercie nowego Peugeota 308 SW każdy znajdzie coś dla siebie, bowiem francuski producent wprowadzi do sprzedaży kilka rodzajów silników: hybrydy ładowane z gniazdka (HYBRID 225 z automatyczną skrzynią e-EAT8, HYBRID 180 z automatyczną skrzynią e-EAT8) z zasięgiem do 60 kilometrów (WLTP), wersje benzynowe (PureTech 110 S&S z 6-biegową skrzynią manualną, PureTech 130 S&S z 6-biegową skrzynią manualną oraz PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8) i wersje z silnikiem wysokoprężnym (BlueHDi 130 S&S z 6-biegową skrzynią manualną oraz BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8).
Peugeot 308 SW - silniki
Silnik | Pojemność | Skrzynia | Napęd | Moc |
---|---|---|---|---|
HYBRID 180 | 1598 cm3 | e-EAT8 | FWD | 180 KM i 360 Nm |
HYBRID 225 | 1598 cm3 | e-EAT8 | FWD | 225 KM i 360 Nm |
PureTech 110 | 1199 cm3 | MT6 | FWD | 110 KM i 205 Nm |
PureTech 130 | 1199 cm3 | MT6 | FWD | 130 KM i 230 Nm |
PureTech 130 | 1199 cm3 | EAT8 | FWD | 130 KM i 230 Nm |
BlueHdi 130 | 1499 cm3 | MT6 | FWD | 130 KM i 300 Nm |
BlueHdi 130 | 1499 cm3 | EAT8 | FWD | 130 KM i 300 Nm |