Lada dzień na polskie drogi wyjadą pierwsze egzemplarze odświeżonego kolosa spod znaku lwa. Nowy Peugeot 5008 w ramach modernizacji otrzymał m.in. grill bez obramowania, przedłużone listwy zachodzące pod przednie reflektory, boczne wloty powietrza czy osłonę podwozia pokryte czarnym lakierem.
Sprawdź: Nowy Peugeot 3008 już w Polsce. Znamy CENY kompaktowego SUV-a po liftingu
Inżynierowie przemodelowali także nieco przedni i tylny zderzak oraz LED-owe reflektory, które są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Zmienione zostały także światła tylne z trójwymiarowym śladem pazura, który jest charakterystycznym motywem w nowych autach marki Peugeot. W najnowszym 5008 występują one w technologii Full LED i posiadają sekwencyjne kierunkowskazy.
Odświeżona kabina
We wnętrzu nowego Peugeota 5008 pojawił i-Cockpit najnowszej generacji. Kokpit jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny, co podkreśla ponad 12-calowy panel zegarów. Pojawi się również centralnie umieszczony ekran dotykowy o przekątnej 10-cali, pod którym wstawiono 7 przycisków typu "toggle switch" do szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji pojazdu. Na środku konsoli zawitał także selektor trybów jazdy (Normal, Sport, Eco).
Zobacz: Czy auto elektryczne poza miastem ma sens? TEST, OPINIA - Peugeot e-2008 GT 136 KM
Jeszcze bezpieczniejszy
Jak wspomnieliśmy na początku, na pokładzie nowego 5008 nie brakuje zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Wśród najważniejszych możemy wyróżnić takich asystentów jak:
• System noktowizyjny Night Vision: wykrywa żywe istoty (pieszych i zwierzęta) znajdujące się przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności do 250 metrów;
• Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8): umożliwia automatyczny rozruch, jeśli samochód zatrzymuje się na krócej niż 3 sekundy. Przy dłuższym zatrzymaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h;
• System utrzymania położenia na pasie ruchu (współpracujący z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go): umożliwia kierowcy wybór położenia na pasie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy;
• System automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji: rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;
• System wykrywania zmęczenia kierowcy: kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy.
• System rozszerzonego monitorowania znaków drogowych: stop, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania);
• System automatycznego parkowania Park Assist: aktywne wspomaganie parkowania równoległego i prostopadłego
Gama silnikowa
Nowy Peugeot 5008 po liftingu będzie dostępny z silnikami spalinowymi, które spełniają najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). W gamie silnikowej znajdą się dobrze znane z całej rodziny PSA jednostki benzynowe PureTech oraz wysokoprężne BlueHDi. Niestety na ten moment producent nie mówi nic o jednostkach zelektryfikowanych.
Wersja | Silnik | Moc | Skrzynia | Napęd | 0-100 | Prędkość maks. |
---|---|---|---|---|---|---|
Puretech 130 | 1.2, R3 | 130 KM & 230 Nm | MT6 | FWD | 9,9 s | 188 km/h |
Puretech 130 | 1.2, R3 | 130 KM & 230 Nm | AT8 | FWD | 10,2 s | 188 km/h |
Puretech 180 | 1.6, R4 | 180 KM & 250 Nm | AT8 | FWD | 8,3 s. | 222 km/h |
BlueHdi 130 | 1.5, R4 | 130 KM & 300 Nm | MT6 | FWD | 11,1 s. | 191 km/h |
BlueHdi 130 | 1.5, R4 | 130 KM & 300 Nm | AT8 | FWD | 11,8 s. | 190 km/h |
BlueHdi 180 | 2.0, R4 | 180 KM & 400 Nm | AT8 | FWD | 9,2 .s | 208 km/h |
Wersje wyposażenia i ceny
Nowy Peugeot 5008 to także nowa gama elementów stylistycznych i wyposażenia. Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia, które można uzupełnić za pomocąpakietów.
• ACTIVE: aluminiowe obręcze kół 17”, pakiet „Widoczność”, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu hands free, dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie parkowania tyłem, radio cyfrowe (DAB);
• ACTIVE Pack: ACTIVE oraz mirror screen, elektrycznie składane lusterka boczne, wspomaganie parkowania przodem i VisioPark 1,
• ALLURE: aluminiowe obręcze kół 18”, relingi dachowe, dodatkowo przyciemniane szyby, pakiet Safety Plus, nawigacja z ekranem 10” HD, tapicerka ze skóry ekologicznej i tkaniny;
• ALLURE Pack: ALLURE oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu hands free, fotel pasażera z funkcją składania do położenia stolika, pakiet specjalnego oświetlenia kabiny i tekstylne elementy dekoracyjne,
• Road Trip: ALLURE Pack oraz dywaniki podłogowe z emblematem Road Trip, aluminiowe pedały, dach w kolorze Black Diamond;
• GT: specjalne aluminiowe obręcze kół 18”, dach w kolorze Black Diamond, pakiet Drive Assist Plus, reflektory Full LED, tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary;
• GT Pack: GT oraz aluminiowe obręcze kół 19”, bezdotykowy system otwierania bagażnika, pakiet City 2, system audio Hi-Fi FOCAL, pakiet elektrycznych regulowanych siedzeń z funkcją masażu.
Peugeot 5008 po liftingu - polski cennik
Wersja | Active | Active Pack | Allure | Allure Pack | Roadtrip | GT | GT Pack |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BlueHDi 130 MT6 | 136 000 zł | 139 400 zł | 149 900 zł | 151 100 zł | 155 300 zł | 162 100 zł | - |
BlueHDi 130 EAT8 | 144 500 zł | 147 900 zł | 158 400 zł | 161 600 zł | 163 800 zł | 170 600 zł | 183 600 zł |
BlueHDi 180 EAT8 | - | - | 170 00 zł | 173 200 zł | 175 400 zł | 182 200 zł | 195 200 zł |
PureTech 130 MT6 | 124 000 zł | 127 400 zł | 137 900 zł | 141 100 zł | 143 300 zł | 150 100 zł | - |
PureTech 130 AT6 | 132 500 zł | 135 900 zł | 146 400 zł | 149 600 zl | 151 800 zł | 158 600 zł | 171 600 zł |
PureTech 180 EAT8 | - | - | - | - | - | 171 00 zł | 184 000 zł |