Poprzednika 5008 można było zaliczyć do segmentu vanów, jednak z tą generacją klasyfikacja nie jest tak prosta. Styliści Peugeota zwrócili uwagę na konkurencyjne Renault Espace, które zgrabnie łączy elementy klasycznego, rodzinnego auta jak i uterenowionego i podniesionego suva. W przypadku 5008 efekt końcowy jest niezwykle udany.
Oparty na platformie EMP2 samochód jest dłuższy o 16,5 centymetra (ma 4,63 długości) i 11 centymetrów szerszy od poprzednika. Rozstaw osi wynosi 2,84 metra. Dzięki temu 5008 jest w stanie pomieścić 7 osób, a jego pojemność bagażnika to w zależności od ustawień miejsc drugiego rzędu – od 702 do 780 litrów – bardzo konkurencyjnie w stosunku do Skody Kodiaq.
Przeczytaj też: Skoda Kodiaq: wszystko co wiemy o SUV-ie
Peugeot informuje, że trzy indywidualne fotele drugiego rzędu można wyjąć, tak jak w przypadku dwóch miejsc w bagażniku – te ostatnie ważą około 11 kilogramów.
Platforma EMP2, dzięki której 5008 schudło o prawie 100 kilogramów w stosunku do ostatniej generacji, wymusza instalację znanych już jednostek napędowych. Pod maską znajdziemy więc benzynowe silniki o pojemności 1.2 oraz 1.6 litra (moc to odpowiednio 130 oraz 160 koni mechanicznych). Motory wysokoprężne mają pojemność 1,6 litra (100 i 120 koni) lub okrągłe 2 litry (150 oraz 180 koni mechanicznych). Przekładnie automatyczne będą dostępne z najmocniejszymi wersjami każdej pojemności.
Francuzi nie przewidują sprzedawania 5008 z napędem na cztery koła. Dostępny będzie za to system Grip Control, który zmienia ustawienia systemu ESP w zależności od podłoża.
Zobacz: Peugeot 2008 po liftingu - polski CENNIK modelu 2016
Wnętrze Peugeota 5008 to ewolucja projektu i-Cocpit. Grupa PSA inwestuje w ekrany, bowiem w kabinie znajdziemy zarówno 8-calowy wyświetlacz, jak i znacznie większy moduł mający 12,3 cala. Nie każdemu przypadnie do gustu ergonomia, ale będziemy mogli ją sprawdzić wiosną przyszłego roku. Wtedy też Peugeot 5008 pojawi się w salonach.
.
Peugoet 5008 - WYMIARY NADWOZIA