Peugeot e-Expert bazuje na tej samej konstrukcji Citroen e-Jumpy czy Opel Vivaro-e, a to oznacza, że za napęd, podobnie jak w przypadku całej reszty, odpowiada motor elektryczny o mocy 136 KM i 260 Nm maks. momentu obrotowego. Prędkość maksymalna bezemisyjnego dostawczaka wyniesie 130 km/h. Wszystko po to, by elektryk mógł poruszać się autostradami, zachowując jednocześnie duży zasięg. Elektryczny furgon oferuje ponadto 3 tryby jazdy, które pozwalają na dostosowanie ustawień samochodu do preferencji kierowcy lub warunków użytkowania. Są to kolejno: Eco – zapewniający maksymalny zasięg dzięki odpowiednim ustawieniom, Normal - dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania oraz Power – tryb dostosowany optymalnie do przewozu ciężkich ładunków
Sprawdź: Debiutuje bezemisyjny Opel Vivaro-e! Elektryczny dostawczak przejedzie do 330 km na jednym ładowaniu
Podstawowa odmiana z baterią o pojemności 50 kWh według cyku WLTP ma pozwolić na pokonanie ponad 200 km, natomiast ta druga, z baterią o pojemności 75 kWh ma pozwolić na przejechanie nawet 330 km. Naładowanie akumulatorów od 0 do 80 proc. szybką ładowarką o mocy do 100 kW ma zająć zdaniem producenta jedyne 30 minut.
Nowy Peugeot e-Expert jest dostępny w 3 długościach nadwozia, oferując kilka wersji, aby sprostać różnym potrzebom profesjonalistów. Nadwozie podstawowej wersji Compact mierzy 4606 mm, większy Standard mierzy 4955 mm, a największy Long całe 5308 mm. Elektryczny wariant rozpoznamy po opalizującym logo lwa na przednim grillu lub po literze "e" na tylnych drzwiach.
Zobacz: Debiutuje Citroen E-Spacetourer. Elektryczny bus przewiezie do 9 osób i masę bagażu - GALERIA
W kabinie z kolei znalazł się nowy zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 3,5-cala, który w czasie rzeczywistym pokazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu – pozostały zasięg i poziom zużycia energii. Ponadto na dużym multimedialnym ekranie można w prosty sposób uzyskać dostęp do informacji związanych z wykorzystaniem, odzyskiwaniem oraz przepływem energii. Przycisk "e-Toggle" oferuje natychmiastowy dostęp do ustawień przekładni automatycznej. Dostępny w standardzie elektryczny hamulec postojowy działa automatycznie, dzięki czemu jest zasadniczo bezobsługowy.
Niebawem w salonach
Elektrycznie dostawczaki Grupy PSA pojawią się w polskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku. Ceny i listę wyposażenia poszczególnych modeli poznamy najpewniej bliżej jesieni.