Od rozpoczęcia produkcji w styczniu 2014 roku nowy Nissan Qashqai zjeżdża z linii nr 1 fabryki w Sunderland co 62 sekundy. Prawie 100 000 tych samochodów (20%) trafiło na rynek brytyjski. Tym samym Qashqai pobił poprzednie rekordy ustanowione przez Forda Cortinę MK1, w którego przypadku na półmilionowy egzemplarz trzeba było czekać 34 miesiące, oraz Austina/Morrisa 1100/1300, który ten sam próg przekroczył po 29 miesiącach.
Zobacz: TEST Suzuki Vitara vs. Nissan Qashqai: kompakty na szczudłach
Z danych sprzedażowych wynika, że Nissan Qashqai jest najlepiej sprzedającym się crossoverem w Europie, przy czym na trzy kraje – Francję (68 044 egzemplarzy), Włochy (45 464) i Hiszpanię (42 306) przypada prawie jedna trzecia (31%) globalnej sprzedaży tego modelu. Mimo że Qashqai został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku, jest on popularny także w innych częściach świata – w sumie w 84 krajach, w tym tak egzotycznych, jak Uganda, Zambia czy Saint Kitts.
Łączna globalna produkcja Nissana Qashqai przekroczyła już 2,5 miliona egzemplarzy. Od późnej jesieni 2015 roku nowy Qashqai będzie także produkowany w Petersburgu, z przeznaczeniem na rynek rosyjski.