Range Rover Evoque stanowi wyrafinowany przykład ewolucji pierwowzoru, który sprzedał się dotychczas w liczbie 772 096 egzemplarzy i zdobył łącznie 217 międzynarodowych nagród. Kolejna generacja zaprojektowana, skonstruowana i produkowana w Wielkiej Brytanii, spełnia wymogi i oczekiwania dzisiejszych klientów. Pojazd oferuje więcej miejsca w kabinie, ma nowoczesne silniki i został ubrany w najnowocześniejsze technologie. W Polsce premierowo został zaprezentowany podczas Poznań Motor Show, gdzie można zobaczyć masę polskich premier (NASZA DUŻA GALERIA - KLIKNIJ).
Nowa platforma została opracowana z myślą o elektryfikacji - 48-woltowa „miękka hybryda” jest dostępna z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi serii Ingenium, już od początku sprzedaży modelu. Po kilku miesiącach dołączy hybryda typu Plug-in. Gromadzona przez zespół napędowy energia jest magazynowana w znajdującym się pod podłogą akumulatorze. Przy prędkościach poniżej 17 km/h silnik wyłącza się w chwili wciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca. Podczas ruszania zmagazynowana energia jest wykorzystywana do wsparcia silnika i ograniczenia zużycia paliwa.
ZOBACZ: Seksowna galeria - hostessy Poznań Motor Show 2019
Evoque łączy możliwości poruszania się w dowolnym terenie niezależnie od pogody. Posiada napęd na wszystkie koła, a także system Active Driveline 2. generacji z funkcją Driveline Disconnect ograniczającą zużycie paliwa oraz układ Adaptive Dynamics zapewniający optymalne połączenie komfortu i zwinności. Technologia TerrainResponse2 wykrywa po jakiej nawierzchni porusza się pojazd i odpowiednio dostosowuje ustawienia. Auto potrafi teraz brodzić w wodzie o głębokości do 600 mm (wcześniej 500 mm).
Kompaktowy Range Rover przeniósł się do ery cyfrowej nie tylko za sprawą wirtualnych zegarów, centralnego ekranu dotykowego oraz dodatkowego dotykowego elektronicznego kontrolera ulokowanego w tunelu środkowym. Wnętrze otrzymało lusterko wsteczne ClearSight, które stało się ekranem HD. Evoque jest także pierwszym pojazdem na świecie z technologią Ground View, która skutecznie „prześwietla” maskę, aby na ekranie centralnym pokazać kierowcy 180-stopniowy widok poniżej przedniej części pojazdu. Przydaje się to podczas manewrowania w ciasnych miejscach parkingowych, pokonywania wysokich miejskich krawężników lub trudnego terenu.
WIDEO - Range Rover Evoque na Poznań Motor Show 2019