Hyundai Santa Fe został na nowy rok modelowy lekko zmodyfikowany - niektórzy klienci się ucieszą, inni pewnie mniej. Mniej zadowoleni będą fani wysokoprężnej jednostki 2.2 CRDi, bowiem od 2022 roku w polskiej ofercie największego SUV-a nie znajdziemy już silnika diesla. Koreański kolos będzie od tej pory bardziej "eko", a do wyboru klientów pozostaną wyłącznie hybrydowe i dynamiczne jednostki typu HEV i PHEV, których podstawą jest benzynowy motor 1.6 T-GDI. W wydaniu hybrydowym auto jest dostępne w wersji z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Łączna moc układu napędowego to 230 KM i 350 Nm, które na koła przenosi 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Odmiana z gniazdkiem (hybryda plug-in) napęd 4WD (H-TRAC) jest standardem, a jej pełna moc to 265 KM i 350 Nm. Z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorach o pojemności 13,8 kWh, Santa Fe PHEV potrafi przejechać ok. 60 km w cyklu mieszanym (WLTP)
Więcej luksusu i bezpieczeństwa
Z myślą o tych, którzy szukają w Hyundai Santa Fe więcej wygody i luksusu, producent postanowił wprowadzić do oferty jeszcze jeden wariant. Klienci decydujący się na zakup SUV-a , oprócz wariantów 5- i 7-miejscowych, klienci mogą wybrać także wersję 6-osobową z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. Ponadto samochód został wyposażony w dużą ilość najnowszych systemów wsparcia kierowcy, w tym inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), informacje o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystenta świateł drogowych (HBA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (RSA).
Hyundai Santa Fe - polskie ceny
Ceny modelu pozostają stabilne i rozpoczynają się od 166 900 zł za wersję Smart wyposażoną w napęd hybrydowy (HEV). Nieznaczny wzrost ceny o 1 tys. zł podyktowany był dodaniem centralnej poduszki powietrznej, hamulca pokolizyjnego (MCB) oraz dodatkowej poprawy wykończenia wnętrza. Wersja z napędem hybrydowym typu Plug-in (PHEV) standardowo wyposażona w napęd na cztery koła (4WD) i z najbogatszą wersją Platinum dostępna jest od 245 900 zł.