Nowe logo marki Kia zaprezentowane 6 stycznia 2021 roku zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszące linie”, które według Koreańczyków symbolizują rozwój marki z myślą o klientach. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią producenta, nowe logo przypomina odręczny podpis. Rytmiczna i ciągła linia logo świadczy o tym, że producent chce inspirować, natomiast jego symetria – jak czytamy w komunikacie prasowym - o pewności marki w dążeniu do tego celu.
Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży.
- powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia
Rekord Guinessa
Nowe logo zostało zaprezentowane podczas rekordowego pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei, w trakcie którego 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu. Przy okazji został ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „Liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”.
Nowe cele na horyzoncie
Oprócz nowego logo, Kia zaprezentowała również nowy Brand Slogan „Movement that inspires”. Szczegóły dotyczące nowej strategii, jak cel i filozofia marki, a także jej zastosowanie w przyszłych produktach zostaną przedstawione podczas światowego wydarzenia transmitowanego online pt. „New Kia Brand Showcase”. Prezentacja odbędzie się 15 stycznia o godz. 1.00 w nocy czasu europejskiego.