GM, poprzedni właściciel Saaba sprzedał markę holenderskiemu producentowi aut, Spykerowi. Czy logo Saaba zostanie połączone z logiem Spykera? Otóż nie. Pasjonaci Saaba i nowi właściciele modelu 93 będą mogli cieszyć się dotychczasowym symbolem ulubionej marki.
Obecny właściciel liczy na spore zainteresowanie i zyski z Saaba 9-3, który ma być asem w rękawie dla producenta Spyker. Auto ma być kluczowym rozwiązaniem na zwiększenie zainteresowania szwedzka marką. Urzeka przede wszystkim innowacyjną stylistyką oraz oryginalnością.
Kolejnym strzałem w dziesiątkę ma być nowy SUV 9-4X, który bazuje na starszej platformie od GM. Producent podaje wersje tzw. BioPower Concept, czyli typ crossover.
Przyszłość może pokazać nam też modele 9-X Air - wersja kabriolet i 9-X Biohybrid, lecz w chwili obecnej uwagę skupia 9-3 i 9-4X.
Suv 9-4X zostanie zaprezentowany już 9 listopada 2010 r w Los Angeles. W aucie wykorzystano podzespoły z Cadillaca SRX z płytą podłogową od Theta. Jego wysokie osiągi idą w parze z bardzo dobrymi własnościami jezdnymi.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Volvo - historia marki