Nowy Seat Leon Cupra: najmocniejszy seryjny Seat w historii firmy - WIDEO

2014-02-21 17:34

W czerwcu bieżącego roku do polskich salonów sprzedaży trafi najmocniejszy i najszybszy seryjny samochód hiszpańskiej marki. Nowy Leon Cupra to nie tylko maksymalna wydajność i najnowsza technologia, ale też drapieżny wygląd i sportowe emocje każdego dnia.

Seat Leon Cupra po raz pierwszy będzie występował zarówno w wersji 5- i 3-drzwiowej. Emocjonujący wygląd nadwozia idący w parze z codzienną funkcjonalnością, dzięki mocnej jednostce napędowej zapewni również sportowe osiągi. O dzikim charakterze mówią masywniejsze na tle konwencjonalnego Leona zderzaki, unikalne felgi (18-calowe lub 19-calowe w odmianie Cupra 280) i przednie pełne reflektory LED. W tylnym zderzaku dołożono widoczny dyfuzor z rozstawionymi po bokach końcówkami podwójnego układu wydechowego. Elementy te są zbalansowaniem pomiędzy mocą a designem.

Karoseria Cupry jest bardzo lekka, a jednocześnie sztywna. To bardzo ważny czynnik wpływający na dynamiczną jazdę. Odmiana SC ma masę własną wynoszącą nie więcej niż 1300 kg. Pod maską ulokowano benzynowy silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Oferuje on dwa warianty mocy - 265 KM lub 280 KM. W wersji SC najmocniejsza CUPRA 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 sekundy ze skrzynią manualną. 265-konna wersja tego auta rozpędza się do pierwszej "setki" w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min.

Sprawdź: Seat Leon ST w Polsce: CENA hiszpańskiego kombi od 56 900 zł

Średnie zużycie paliwa obiecywane przez producenta ma wynosić 6,4 l/100 km z DSG oraz 6,6 l/100 km ze skrzynią manualną (dla wersji SC). Emisja CO2 odpowiednio na poziomie 149 i 154 g/100 km oznacza spadek w porównaniu z poprzednikiem o ok. 41 gramów. Dobre właściwości jezdne zapewni adaptacyjne zawieszenie DCC dostosowujące charakterystykę podwozia do warunków na drodze. Jest też przednia blokada dyferencjału, która w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100% mocy na jedno koło, a progresywny układ kierowniczy poprawi zwinność auta. Ponadto system Drive Profil oferuje wybór pomiędzy trzema trybami jazdy: Comfort, Sport i CUPRA. Ten ostatni zaostrza zachowanie samochodu (m.in. reakcję przepustnicy czy pracę skrzyni DSG) i pozwala cieszyć się wyczynową jazdą. Wzmocniony układ hamulcowy odpowiednio pozwoli na wytracenie prędkości.

Nowy Seat Leon Cupra będzie dostępny z gwarancją na 4 lata lub do 120 000 km przebiegu, w tym dwa pierwsze lata bez limitu kilometrów. W polskich salonach sprzedaży auto pojawi się w czerwcu.

WIDEO - tak wygląda i jeździ nowy Seat leon Cupra

Nasi Partnerzy polecają