Hiszpański SEAT na Salonie Samochodowym Paryż 2012 zaprezentował oficjalnie trzecią generację Leona, wraz z nowym logo marki. Nie bez powodu połączono ze sobą te dwa debiuty, bo SEAT stawia na odmienioną tożsamość swoich modeli, które rozpoczną nowy rozdział w historii koncernu z Martorel. Kompaktowy Leon został zbudowany od podstaw. Konstrukcja bazuje na platformie MQB - tej samej, która posłużyła do budowy Golfa VII, czy Audi A3. Pięciodrzwiowy hatchback różni się rozmiarami w porównaniu z poprzednikiem. Lżejsze o około 90 kg nadwozie posiada długość 4263 mm, a rozstaw osi wynosi 2636 mm. Powiększony został również bagażnik – który ma teraz 380 litrów, zamiast 340.
Seat Leon III w europejskich salonach sprzedaży pojawi się już w listopadzie, uzupełniając największą ofensywę produktową w historii firmy. Klienci będą mogli wybierać między "zwykłym" Leonem, a Leonem FR o bardziej sportowej charakterystyce. Hiszpan otrzyma dwa warianty tylnego zawieszenia. W słabszych wersjach znajdzie się belka skrętna, a odmiany o mocy powyżej 150 KM otrzymają wielowahacz typu multi-link. Stylistyka bardzo przypomina odświeżoną Ibizę. Linie nadwozia oraz detale są ostre i dynamicznie.
Seat Leon III - SILNIKI
Gama jednostek napędowych będzie bardzo bogata. Pod maską znajdą się motory o pojemności od 1.2 do 2-litrów (wszystkie z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem). Dla zwolenników silników wysokoprężnych przygotowano jednostki 1.6 i 2.0 TDI o mocy odpowiednio: 105 i 150 KM. Na początku 2013 roku do oferty dołączą: benzynowy motor 1.2 TSI w dwóch wariantach mocy 86 i 105 KM, a także silniki 1.4 TSI 122 KM oraz 1.8 TSI 180 KM. Wprowadzone zostaną także kolejne wersje turbodiesli: 1.6 90 KM i 2.0 184 KM. W zależności od wersji, jednostki będą spinane z manualną skrzynią biegów pięcio-lub sześciostopniową, a także z siedmiostopniowym automatem DSG.