Nowość w ofercie silnikowej Porsche została zaprezentowana podczas Vienna Motor Symposium. Inżynierowie Porsche nie projektowali tej jednostki napędowej od podstaw. Konstrukcja tego silnika bazuje na rozbudowanym 3-litrowym V6 Audi. Ciekawostką jest fakt, że silnik optymalizowano pod kątem współpracy z systemem start-stop, co może wskazywać na plany wykorzystania go do współpracy z silnikiem lub silnikami elektrycznymi w układzie hybrydowym.
Zobacz też: Andżelika Kerber wygrała Porsche 718 Boxster S
Nowa jednostka ma być także wyposażona w system pozwalający oszczędzać paliwo odłączając 4 cylindry, kiedy nie są one potrzebne. Przedstawiciele firmy informują, że dzięki temu, będzie można zaoszczędzić nawet 30 procent paliwa.
Informacje o osiągach ograniczono do ujawnienia maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego i ich zakresów, czyli 550 KM przy 5750 obr./min. i 770 Nm w przedziale od 1960 do 4500 obr./min.