Przyglądając się wymiarom, Smart ForFour ma rozstaw osi mierzący 2494 mm, jego długość wynosi 3,49 m, szerokość to 1,66 m, a wysokość to dokładnie 1,55 m. Stylistyka jest ewolucją dotychczasowego modelu 3-drzwiowego. Przednie reflektory są teraz znacznie większe, pojawił się spory centralny grill, a cała bryła pojazdu zyskała na nowoczesności. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze, zostały utrzymane w dwutonowej kolorystyce
Do napędu zostanie wykorzystany jeden z dwóch silników 3-cylindrowych. Pierwsza wolnossąca jednostka o pojemności 1.0-litra rozwija 71 KM i 91 Nm. Druga mniejsza 0,9-litra z turbodoładowaniem dostarcza 90 KM i 135 Nm. Umieszczony z tyłu motor siłę kieruje tradycyjnie na koła tylne, a za przekazanie napędu odpowiada skrzynia manualna, lub dwusprzęgłowy automat.
Sprawdź też: 2015 Smart ForTwo całkiem nowej generacji: debiut miejskiego mikrusa - GALERIA
W budowie zawieszenia z przodu wykorzystano kolumny typu MacPherson ze stabilizatorem i pojedynczymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu postawiono na belkę z wahaczami poprzecznymi i sprężynami montowanymi oddzielnie od amortyzatorów. Za hamowanie odpowiadają wentylowane tarcze hamulcowe przednie oraz bębny z tyłu.
Nowy 4-osobowy Smart ForFour pojawi się w sprzedaży w trzech poziomach wyposażenia. Już w standardzie klient otrzyma system bezkluczykowy, tempomat i wyświetlacz LCD. W bogatszych odmianach do dyspozycji będzie wielofunkcyjna kierownica, podgrzewane fotele, dotykowy ekran z multimediami wystający z deski rozdzielczej na styl nowych Mercedesów, a nawet zaawansowany system grający marki JBL.