Nowy SUV Hyundaia z napędem wodorowym

2017-08-18 10:47

Hyundai zaprezentował nowy model z napędem wodorowym. Auto typu SUV, którego wprowadzenie na rynek planowane jest na początek przyszłego roku, zostało pokazane w Seulu w wersji przedprodukcyjnej.

Hyundai prezentuje nowy model napędzany ogniwami paliwowymi. Pojazd jest drugim tego typu autem po wprowadzonym w 2013 roku do sprzedaży modelu ix35 Fuel Cell, który był pierwszym serynie produkowanym samochodem wodorowym marki Hyundai. Model wykorzystuje technologię ogniw paliwowych czwartej generacji, a jego możliwości są efektem globalnych prac badawczo-rozwojowych Hyundaia.

Nowy model został stworzony w oparciu o cztery kluczowe filary, które koncentrują się na efektywności ogniw paliwowych, osiągach, trwałości i sposobie magazynowania paliwa. Zwiększenie wydajności ogniw paliwowych, redukcja zużycia wodoru i optymalizacja kluczowych komponentów sprawiły, że wydajność pojazdu została znacznie ulepszona w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell. Zasięg nowego modelu ma wynieść 800 km na jednym tankowaniu (w oparciu o NEDC).

Porównanie elektryków: Hyundai IONIQ vs. Nissan Leaf

Maksymalna moc wyjściowa nowego modelu została zwiększona o 20% w stosunku do swojego poprzednika i wynosi 163 KM. W nowym SUV-ie ulepszono także parametry rozruchu samochodu, pokonując wyzwania związane z uruchamianiem pojazdów wodorowych w temperaturach ujemnych. Dzięki temu, możliwe jest uruchomienie samochodu nawet w temperaturze -30 stopni Celsjusza. Oprócz zwiększenia możliwości nowego modelu, udoskonalone zostały takie elementy, jak: MEA (zespół elektrod membranowych) i płyty dwubiegunowe , co przyczyniło się także do obniżenia kosztów produkcji.

Dzięki zastosowaniu wysoce wytrzymałej technologii katalitycznej, nowy SUV Hyundaia z napędem wodorowym ma jeszcze większą trwałość niż jego poprzednik. W samochodzie zastosowano trzy, jednakowej wielkości zbiorniki zamiast dwóch różnych rozmiarów, co zmniejsza masę własną pojazdu. Najwyższej klasy pojemność grawimetryczną zbiornika (masa wodoru na masę zbiornika) osiągnięto dzięki innowacjom w konfiguracji plastiku i skutecznemu układowi warstw.

Zobacz: Hyundai Kona z bliska: koreańska ekstrawagancja

Nowy FCEV stylistycznie mocno nawiązuje do koncepcyjnego modelu FE Concept, zaprezentowanego w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Nowy model opiera się na koncepcji płynnej formy - designu inspirowanego naturą, a w szczególności wodą, stanowiącą jedyną emisję samochodu zasilanego wodorem. Czysta stylistyka nie odbiera modelowi charyzmy prawdziwego SUV-a, będącego idealnym autem na długie dystanse i odkrywanie nowych miejsc, pozostającym jednocześnie w zgodzie i harmonii z naturą.

Nowy model typu FCEV jest kolejnym krokiem Hyundaia w realizacji planów rozwoju pojazdów o niskim zużyciu paliwa, zgodnie z celem Hyundai Group, jakim jest wprowadzenie do 2020 roku 31 modeli ekologicznych (marki Hyundai i Kia) na rynki globalne. Auto zasilane ogniwami paliwowymi pojawi się już oficjalnie na początku przyszłego roku w Korei, a następnie w Ameryce Północnej i Europie. Hyundai rozważy także wprowadzenie modelu na rynki z dużym potencjałem wzrostu np. do Chin.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają