NOWY Volkswagen Beetle Cabriolet: Trzecia generacja Garbusa z otwartym nadwoziem - ZDJĘCIA

2012-10-07 4:10

Kultowy Volkswagen Garbus kontynuuje swoją wyjątkową motoryzacyjną historię. Po wprowadzeniu na rynek trzeciej generacji Beetle'a, niemiecka marka wreszcie prezentuje długo wyczekiwaną odmianę nadwozia ze składanym dachem.

Garbus Cabriolet (typ 15) zadebiutował po raz pierwszy w 1949 roku. Po okresie przeszło 50 lat pojawiła się na światowych rynkach kolejna otwarta odmiana - New Beetle Cabriolet zaliczający premierę w 2002 roku. Teraz po 10 latach czas na trzecią generację sympatycznego zaokrąglonego Volkswagena bez dachu. Autko zachwyca urodą i oferuje przyjemność jazdy z wiatrem we włosach.

W nowym Beetle'u pojawiły się cechy stylistyczne nowych Volkswagenów: wlot powietrza pod zderzakiem, płaski przebieg dolnej krawędzi maski, czy design tylnych świateł. Auto łączy jednak nowoczesną technikę z tradycyjnymi elementami designu poprzednika. Są nadmuchane garbate błotniki, a reflektory pozostały okrągłe.  Wewnątrz mogą podróżować cztery osoby, a kufer pomieści 225 litrów bagażu.

Beetle Cabriolet - elektryczny dach

Tradycyjny miękki składany dach po rozłożeniu, jest bardzo płaski i nie ogranicza widoczności do tyłu. Mimo zwartej konstrukcji dach jest duży i długi. Otwieranie i zamykanie przebiega całkowicie automatycznie (dla wszystkich wariantów modeli) i trwa około dziesięciu sekund. Składanie może być wykonane podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy. Moduły są aktywowane w razie wypadku.

Beetle Cabriolet - silniki

Nowy Beetle Cabrio będzie oferowany z paletą 7 silników. Podstawowy wariant to jednostka benzynowa 1.2 TSI 105 KM. Kolejne benzynówki to 1.4 TSI 160 KM i 2.0 200 KM. Motory wysokoprężne to znane volkswagenowskie turbodiesle: 1.6 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 140 KM.