Garbus Cabriolet (typ 15) zadebiutował po raz pierwszy w 1949 roku. Po okresie przeszło 50 lat pojawiła się na światowych rynkach kolejna otwarta odmiana - New Beetle Cabriolet zaliczający premierę w 2002 roku. Teraz po 10 latach czas na trzecią generację sympatycznego zaokrąglonego Volkswagena bez dachu. Autko zachwyca urodą i oferuje przyjemność jazdy z wiatrem we włosach.
W nowym Beetle'u pojawiły się cechy stylistyczne nowych Volkswagenów: wlot powietrza pod zderzakiem, płaski przebieg dolnej krawędzi maski, czy design tylnych świateł. Auto łączy jednak nowoczesną technikę z tradycyjnymi elementami designu poprzednika. Są nadmuchane garbate błotniki, a reflektory pozostały okrągłe. Wewnątrz mogą podróżować cztery osoby, a kufer pomieści 225 litrów bagażu.
Beetle Cabriolet - elektryczny dach
Tradycyjny miękki składany dach po rozłożeniu, jest bardzo płaski i nie ogranicza widoczności do tyłu. Mimo zwartej konstrukcji dach jest duży i długi. Otwieranie i zamykanie przebiega całkowicie automatycznie (dla wszystkich wariantów modeli) i trwa około dziesięciu sekund. Składanie może być wykonane podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy. Moduły są aktywowane w razie wypadku.
Beetle Cabriolet - silniki
Nowy Beetle Cabrio będzie oferowany z paletą 7 silników. Podstawowy wariant to jednostka benzynowa 1.2 TSI 105 KM. Kolejne benzynówki to 1.4 TSI 160 KM i 2.0 200 KM. Motory wysokoprężne to znane volkswagenowskie turbodiesle: 1.6 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 140 KM.