Kolejny Passat zbudowany zostanie na modułowej platformie MQB i wyposażony będzie w szereg innowacyjnych systemów. Rozstaw osi ulegnie wydłużeniu, co zaprocentuje większą przestrzenią dla pasażerów i zwiększoną pojemnością bagażnika. Dzięki nowoczesnej płycie podłogowej jego masa znacznie spadnie, zużycie paliwa sporo się obniży, i jednocześnie poprawie ulegną osiągi. Samochód tradycyjnie pojawi się w wersjach Limousine (sedan) oraz Variant (kombi).
Przeczytaj też: Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DSG - TEST elegata od SuperAuto24.pl
Obecnie przeprowadzane są testy wozu w południowej Europie. Na pierwszych szpiegowskich fotkach zakamuflowanej bryły, można wychwycić bardziej opadającą linię dachu jak dotychczas. Idzie się też doszukać LED-owych punktów w reflektorach, szerszego grilla, czy nowego kształtu lusterek bocznych. Tylne lampy będą diodowe, podobnie jak w obecnym wydaniu popularnej limuzyny segmentu D.
Wiadomo, że pod maską będą montowane silniki z gamy TSI i TDI, spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. Chodzi o szeroką gamę jednostek TSI oraz TDI. W planie jest także odmiana hybrydowa. W kabinie wypada się spodziewać jeszcze lepszych materiałów wykończeniowych oraz przede wszystkim nowoczesnego systemu informacyjno-rozrywkowego.