Nowy Passat Alltrack został stworzony z myślą o osobach prowadzących aktywny tryb życia i ma być prawdziwym wielozadaniowcem. Przez ośnieżone przełęcze dowiezie pasażerów do alpejskich tras narciarskich, wjedzie na piaszczystą plażę ciągnąc za sobą przyczepę z łodzią, a robocze spotkania na placu budowy nie będą mu straszne.
W porównaniu do standardowego Passata, inne są zderzaki i osłony podwozia. Dostosowano je do jazdy poza asfaltem, z uwagą o większe kąty natarcia, zejścia i rampowy. Progi zostały poszerzone z zabezpieczeniami od spodu, a błotniki otrzymały osłony przed zarysowaniami. Podstawowo w nadkolach montowane są 17"alufelgi (w opcji 18 i 19 cali). Wysokość zawieszenia uległa podwyższeniu o 27,5 mm w stosunku do prześwitu standardowego Passata. O przyczepność dba seryjny dla Alltracka napęd na cztery koła 4Motion, współpracujący ze specjalnym trybem jazdy "Offroad". Jego główny element to sprzęgło typu Haldex piątej generacji. Sprzęgło pełni funkcję wzdłużnego mechanizmu różnicowego, natomiast rolę poprzecznych blokad dla wszystkich kół spełnia elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS), będący elementem elektronicznego układu stabilizacji (ESC).
Przeczytaj też: TEST Volkswagen Passat Limousine B8 2.0 TDI DSG BlueMotion: król sedanów - GALERIA
Passat Alltrack otrzyma w palecie pięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa: dwa benzynowe z turbodoładowaniem (2.0 TSI 150 KM i 2.0 TSI 220 KM) oraz trzy turbodiesle (2.0 TDI o mocach 150 KM, 190 KM i 240 KM). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG. Ponadto Passat Alltrack w wersjach z silnikami 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM wyposażony jest dodatkowo w system XDS+. We wszystkich pozostałych wersjach jest on dostępny jako opcja.
Seryjny system umożliwia wybór trybu jazdy. Oprócz znanych ze standardowej wersji Passata trybów "Eco", "Normal", "Sport" i "Individual" (w połączeniu z systemem amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia DCC) specjalnie dla Alltracka przygotowano dodatkowy tryb "Offroad" dla jazdy terenowej. ABS ingeruje w pracę kół podczas jazdy, dlatego w przypadku pełnego hamowania na luźnej nawierzchni opony Alltraca tworzą z kamieni rodzaj klina, który pozwala skrócić drogę hamowania. Asystent wjazdu na wzniesienie i asystent zjazdu zapobiegają odpowiednio zsunięciu się samochodu ze zbocza podczas podjazdu, lub niezamierzonemu przyspieszeniu podczas zjeżdżania. Pedał gazu reaguje z większym wyczuciem. Charakterystyka skrzyni biegów automatycznie dostosowuje się do jazdy w terenie.
VW Passat Alltrack nowej generacji będzie świętował swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (3-15 marca).