Odmłodzony Passat GTE w porównaniu z modelem sprzed modernizacji, został wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi. Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży tak, aby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.
Testowaliśmy: Volkswagen Passat B8 teraz jest zawsze online. Lifting przyniósł zmiany, których w większości nie widać
Akumulator jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
Zespół hybrydowy typu plug-in o mocy 160 kW/218 KM, który składa się z akumulatora, 6-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika 1.4 TSI. Po uruchomieniu Passat GTE zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode dzięki czemu jest samochodem bezemisyjnym. Możliwość pokonywania większych odległości w sposób bezemisyjny sprawia, że Passat GTE jest szczególnie przydatny dla kierowców, którzy mieszkają w mieście lub dojeżdżają do pracy spoza miasta.
Test poprzednika: Passat Variant GTE: elektryzujące kombi
Silnik spalinowy TSI osiąga maksymalną moc 115 kW/156 KM, a silnik elektryczny dostarcza 85 kW/115 KM (moc systemowa 160 kW/218 KM). Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego.
Z zewnątrz Passat GTE wyróżnia się m.in.: charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logiem GTE przy przednich słupkach. We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się: system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej. O bezpieczeństwo dba system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).
Polskie CENY - pobierz PDF
Nowy Passat Limousine GTE - cennik i wyposażenie PDF
Nowy Passat Variant GTE - cennik i wyposażenie PDF
Ceny Volkswagena Passata GTE w Polsce zaczynają się od 169 990 zł.