Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Sylwetka została zaprojektowana tak, by wyglądała dynamicznie i spójnie z najnowszymi propozycjami niemieckiej marki. Jest sporo zaostrzonych krawędzi na karoserii, szeroki wlot powietrza do silnika, nowy kształt lusterek bocznych, czy końcówki układu wydechowego zgrabnie wkomponowane w zderzak.
Rozstaw osi wzrósł aż o 79 mm (2791 mm), a koła przesunęły się bardziej w stronę przodu i tyłu, co pozwoliło skrócić zwisy nadwozia. Jednocześnie Passat stał się niższy i szerszy (długość 4767 mm, wysokość 1456 mm, szerokość 1832 mm). Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat wygląda bardzo atrakcyjnie szczególnie w nocy.
Zobacz też: Nowy 2015 Volkswagen Passat B8 oficjalnie pokazany! Mamy pierwsze ZDJĘCIA
Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne zmian. Estetyka i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją nowoczesnego Passata ósmej generacji. Są liczne nowe rozwiązania stylistyczne, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wylotów wentylacji, czy takie technologie, które po raz pierwszy pojawiają się w Passacie jak: Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up prezentujący m.in. na szybie prędkość, czy nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy z dużym dotykowym wyświetlaczem.
Przeczytaj: Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DSG - TEST elegata od SuperAuto24.pl
Pod maską ulokowano silniki spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. Chodzi o szeroką gamę jednostek TSI oraz TDI. W planie jest także odmiana hybrydowa plug-in. Wersja ta to połączenie silnika benzynowego 1.4 TSI i elektrycznego o mocy 80 kW, o łącznej mocy systemowej 155 kW/ 211 KM. Podstawowym silnikiem nadal jest 1.4 TSI, ale jego moc wynosi teraz 125 KM, a w mocniejszym wydaniu 150 KM. Kolejne jednostki to 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI w wydaniu 220 KM i 280 KM. Gama wysokoprężna to: 1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 190 KM. Debiut zalicza bardzo mocny motor 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM i 500 Nm, który już w serii połączono z napędem 4MOTION i zautomatyzowaną skrzynią 7-biegową DSG. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
Na rynku niemieckim nowy Passat w wersji Limousine został wyceniony na 25,8 tys. euro, a wersja kombi o nazwie Variant na 26,9 tys. euro. Na razie nie znamy jeszcze polskich cen, ale wiadomo, że oficjalnie zostaną podane już w sierpniu. Pojazd trafi do salonów w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Dostępny będzie także dla Passata sportowy pakiet R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza.