Volkswagen Polo w najmocniejszej wersji GTI we wrześniu został pokazany we wrześniu po kuracji odmładzającej. Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne, ale zauważalne. Przestylizowano zderzaki, grill z fakturą plastra miodu oraz dodano czerwoną listwę ozdobną biegnącą przez szerokość przodu. Z tyłu zainstalowano nowe końcówki układu wydechowego. Trochę zmieniło się w kabinie. Na fotelach pojawiła się charakterystyczna tapicerka w kratę i dodatki w formie błyszczących czarnych elementów wokół nowego systemu multimedialnego. Nie zapomniano również o wielofunkcyjnej, sportowej kierownicy ze spłaszczonym spodem.
Zobacz też: Triumf VW Polo R WRC! Volkswagen Rajdowym Mistrzem Świata 2014
Najpoważniejsza modernizacja dotyczy jednostki napędowej. Pod maskę wcale nie włożono mniejszego motoru dotkniętego downsizingiem. Zamiast motoru 1.4 TSI 180 KM mocy, ulokowano w między przednimi kołami dużo większy silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Kolejną nowością jest możliwość wyboru skrzyni biegów – wcześniej była tylko dwusprzęgłowa DSG, teraz można zdecydować się również na 6-biegową skrzynię manualną. Dzięki zmianie silnika pierwsze 100 km/h pojawia się w czasie 6,7 sekundy (wcześniej 6,9 sekundy), a prędkość maksymalna może dojśc na prostej do 236 km/h.
Polo GTI wyposażone jest seryjnie w klimatyzację, system radiowy Composition Touch z 5" ekranem dotykowym, czytnikiem kart SD i 4 głośnikami. Jest też XDS czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, która pozwala na dynamiczniejsze pokonywanie zakrętów. Jako opcja dostępne są w pełni diodowe reflektory główne, czy bardziej zaawansowany system multimedialny.
Polskie ceny startują od kwoty 85 590 zł, za odmianę 3-drzwiową ze skrzynią DSG.