Volkswagen Polo szóstej generacji został zbudowany na modułowej platformie MQB, na której opiera się m.in. Audi Q2. Stylistyka auta bardziej nawiązuje już do Golfa, niż do "pączkowatego" Polo, a ostre linie podkreślają dynamikę miejskiego auta. Nadwozie urosło o 8 cm wzdłuż i prawie 7 cm wszerz. Dzięki temu pasażerowie mają w środku więcej miejsca, a bagażnik z 280 litrów zwiększono do 351 l.
Wersje wyposażenia
Polo szóstej generacji jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia – Start, Trendline, Comfortline i Highline oraz jako model specjalny – Beats, który jest wyposażony m.in. w 300-watowy system dźwiękowy. Dodatkowo w gamie znajduje się sportowe Polo GTI z silnikiem o mocy 200 KM.
Testowaliśmy GTI: TEST Volkswagen Polo GTI: grzeczny sportowiec
Nowe Polo posiada na pokładzie szklany ekran centrum multimedialnego o przekątnej od 6,5 do 8 cali. W miejskim Volkswagenie dostępne są także cyfrowe wskaźniki Active Info Display, znane z większych modeli marki. Ten wirtualny kokpit to nowość w miejskich autach segmentu B.
Systemy bezpieczeństwa
Wszystkie wersje Polo są seryjnie wyposażone w system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz rozpoznawania pieszych. Za dopłatą możemy mieć także aktywny tempomat (działający do prędkości 210 km/h), asystenta zmiany pasa ruchu, system wspomagający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz częściowo automatyczny system parkowania Park Assist.
Już go widzieliśmy: Volkswagen Polo najnowocześniejszym autem w klasie?
W momencie wejścia do sprzedaży nowego Polo w gamie dostępne są cztery silniki benzynowe 1.0 o mocy 65, 75, 95 i 115 KM. W ofercie znalazły się także dwie mocniejsze jednostki TSI, w tym dwulitrowy silnik o mocy 200 KM, oferowany w Polo GTI. Nie mogło także zabraknąć diesli. Do wyboru mamy dwa silniki wysokoprężne 1.6 TDI – o mocy 80 lub 95 KM. Modele o mocy 95 KM i większej mogą wspólpracować z dwusprzegłową 7-biegową przekładnią DSG.
Cena Volkswagena Polo szóstej generacji rozpoczyna się od 44 490 zł za wersję Start z 65-konnym silnikiem benzynowym.
.
Volkswagen Polo - polski CENNIK
.
silnik/wersja | Start |
Trendline | Comfortline | Beats |
Highline |
GTI |
1.0 65 KM 5 biegów | 44 490 zł | 49 790 zł | - | - | - | - |
1.0 75 KM 5 biegów | - | 51 590 zł | 54 490 zł | 58 980 zł | - | - |
1.0 TSI 95 KM 5 biegów | - | 54 890 zł | 57 790 zł | 62 280 zł | 60 190 zł | - |
1.0 TSI 95 KM DSG 7-stopniowa | - | - | 64 690 zł | 69 180 zł | 67 090 zł | - |
1.0 TSI 115 KM 6 biegów | - | - | - | - | 63 390 zł | - |
1.0 TSI 115 KM DSG 7-stopniowa | - | - | - | - | 70 290 zł | - |
2.0 TSI 200 KM DSG 6-stopniowa | - | - | - | - | - | 89 690 zł |
1.6 TDI SCR 80 KM 5 biegów | - | 64 990 zł | 67 590 zł | 72 080 zł | - | - |
1.6 TDI SCR 95 KM 5 biegów | - | - | - | - | 71 590 zł | - |
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku