Nadwozie Tiguana w porównaniu z poprzednikiem zostało wyraźnie narysowane ostrzejszymi liniami. Auto wygląda trochę jak pomniejszony Touareg. Nowością stylistyczną są lampy z tyłu, narysowane trochę inaczej jak w dotychczasowych produktach z Wolfsburga. Dla osób lubiących się wyróżnić przygotowano atrakcyjny pakiet stylistyczny R-line.
Budowę nowego Tuguana oparto o platformę MQB, co pozwoliło uzyskać lżejszą konstrukcję. Auto w stosunku do poprzednika schudło o 50 kg i trochę urosło. Nadwozie jest o 50 mm dłuższe, 30 mm szersze i 33 mm niższe. Rozstaw osi urósł aż o 77 mm i wynosi teraz 2681 mm. Wymiary te przekładają się na powiększenie przestrzeni w kabinie i bagażniku. Kufer może mieć do 615 litrów pojemności (520 l w przypadku maksymalnie przysuniętych siedzeń do ścianki). Po złożeniu foteli obszar rośnie do 1655 litrów.
Sprawdź: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion: do bólu niemiecki
Tiguan drugiej generacji jest oferowany z sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Benzynowe silniki TSI rozwijają moce: 125 KM, 150 KM i180 KM. Wysokoprężne TDI dostarczają: 115 KM, 150 KM i 190 KM. W przyszłości oferta zostanie wzbogacona o kolejne wersje silnikowe - 2.0 TSI 220 KM oraz 2.0 BiTDI 240 KM. Poza napędem na przód w ofercie występuje napęd 4Motion. Za przeniesienie napędu na koła odpowiedzą manualne i automatyczne skrzynie DSG. Wszystkie jednostki napędowe nowego Tiguana spełniają normę emisji spalin Euro 6, a także są wyposażone w system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju.
.
Volkswagen Tuguan - wyposażenie
Standard wyposażenia Tiguana to m.in.: systemy – monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania "City", utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, siedem poduszek powietrznych oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także: klimatyzacja manualna, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu, regulacja wysokości przednich foteli, podłokietnik, zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne lusterka, elektryka wszystkich szyb, komputer pokładowy, blokada mechanizmu różnicowego XDS,
Dzięki opcjonalnej łączności z internetem kierowca może korzystać z licznych usług online. Pokładowa elektronika za pośrednictwem App-Connect umożliwia podłączenie do samochodowych multimediów wszystkich smartfonów z systemem iOS i Android. Nawet tablety – dzięki funkcji Media Control - mogą stać się częścią systemu multimedialnego auta. Ciekawostką jest także Trailer Assist wspomagający cofanie i parkowanie z przyczepą. Kierowcy ceniący znakomitą jakość dźwięku mogą wybrać system DYNAUDIO o mocy 400W z 10 głośnikami oraz cyfrowy tuner radiowy DAB+.
W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest Pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.
.
Nowy Volkswagen Tiguan - polski cennik
.
wersja/cena | Trendline | Comfortline | Highland |
1.4 TSI BMT 125 KM 6 biegów | 97 980 zł | - | - |
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM 6 biegów | 102 080 zł | 111 680 zł | - |
1.4 TSI BMT, ACT 150 KM DSG 6 | - | 120 580 zł | 135 080 zł |
2.0 TSI BMT, 4MOTION 180 KM DSG 7 |
- | - | 149 780 zł |
2.0 TDI BMT, SCR 115 KM 6 biegów | 105 380 zł | 114 980 zł | - |
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM 6 biegów | 113 980 zł | 123 580 zł | 138 080 zł |
2.0 TDI BMT, SCR 150 KM DSG 7 | - | 132 480 zł | - |
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM 6 biegów | - | 131 680 zł | 146 180 zł |
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 150 KM DSG 7 | - | 140 580 zł | 155 080 zł |
2.0 TDI BMT, SCR, 4MOTION 190 KM DSG 7 |
- | - | 162 980 zł |