JE Design to firma oferująca głównie zmiany stylistyczne. Największy SUV od Volkswagena został tak przerobiony, aby budził respekt na drodze podrasowanym agresywnym wyglądem. Pojawiły się nakładki na zderzaki i progi, duża lotka na klapie bagażnika, zmieniony grill i przypinki poszerzające nadkola.
Przeczytaj: TEST Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI: wielozadaniowy luksus
O wiele mocniej jak w seryjnym aucie wyeksponowano końcówki podwójnego układu wydechowego z czterema chromowanymi końcówkami. W nadkola wstawiono wielkie 22-calowe obręcze ze stopów lekkich. Cena takiego pakietu została ustalona na 4760 euro.
Pod maską nie obeszło się bez zmian. Seryjnie do napędu służy agregat 4.2 litra V8 TDI o sile napędowej 340 KM i 800 Nm. JE Design proponuje zmianę oprogramowania silnika, co w efekcie podwyższa moc do 410 KM i 930 Nm. Seryjne przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5.8 sekundy, a po kuracji wzmacniającej JE Design auto pierwszą "setkę" ma osiągać w czasie około 5 sekund. Koszt tuningu silnika to 2399 euro.