Auto pokazane na szwajcarskiej wystawie będzie III już wariacją. Pierwszy raz Touran został pokazany w 2003 roku. Najnowszy produkt zostanie oparty o modułową platformę MQB, z którego korzystają m.in. obecne Volkswagen Golf czy Skoda Octavia. Całe auto urosło o 130 mm, a sam rozstaw osi o 113 mm. Przełożyć ma się to na ilość miejsca wewnątrz. W przypadku wyglądu samochodu rewolucji nie można się spodziewać. Nowy Touran upodobni się do niedawno zaprezentowanego Sharana, który również zaliczy debiut w Genewie.
Nie przegap: TEST Volkswagen Passat Limousine B8 2.0 TDI DSG BlueMotion: król sedanów
Wnętrze III generacji Volkswagena Tourana jest bardzo podobne do tego w Golfie. Lekko skierowana konsola jest uporządkowana, a w lepiej wyposażonych wersjach pojawi się dotykowy ekran systemu multimedialnego. Na ten moment nie mamy jeszcze potwierdzonych informacji, ale paleta silnikowa prawdopodobnie będzie składać się z 6 silników: trzech benzynowych (1.2 TSI 110 KM, 1.4 TSI 150 KM i 1.8 TSI 180 KM) i trzech diesli (1.6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 190 KM).
Jak już wspominaliśmy Volkswagen Touran będzie miał swoją premierę podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie a do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2015 roku.