Koncern z Wolfsburga przyzwyczaił nas do tego, że kolejne generacje nie odróżniają się mocno od poprzedników. Nie inaczej jest w przypadku Tourana. Auto upodobniło się do nowego Passata, ale nie zapomniano o związkach stylistycznych z Golfem. Najwięcej zmian zaszło jednak pod karoserią. Dzięki zastosowaniu platformy MQB rozstaw osi zwiększył się o 113 mm, a waga spadła o ponad 60 kg.
Kliknij: Nowy Volkswagen Touran 2015: niespodzianka tuż przed Genewą
Pod maskę nowego Volkswagena Tourana może trafić jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TSI (110 KM, 150 KM i 180 KM) oraz trzech wysokoprężnych TDI (110 KM, 150 KM i 190 KM). Wszystkie spełniają ekologiczne normy EURO6, a według producenta są o 19% oszczędniejsze od poprzedników. Pod maską pierwszego seryjnego egzemplarza pracuje 150-konny benzyniak.
Ceny niemieckiego minivana startują w Niemczech od 23 350 Euro (ponad 95 000 zł). W pozostałych europejskich państwach do sprzedaży trafi we wrześniu 2015.