Zmiany w sylwetce najwyraźniej widać w przedniej części, bo auto otrzymało charakterystyczne dla obecnego designu Volkswagena rysy stylistyczne. Zmieniono również tył samochodu. Modyfikacje objęły też boczną sekcję nadwozia. Zachowano natomiast kompaktowe wymiary poprzednika, z niezmienionym rozstawem osi. Sporo uwagi konstruktorzy poświęcili aerodynamice. Udało im się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0,32 do 0,29.
Podobnie jak poprzednik nowy touran występuje w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. Trzy oddzielne fotele drugiego rzędu można w łatwy sposób przesuwać, składać lub wymontować. W razie potrzeby z łatwością dają się rozłożyć zamontowane dodatkowe pojedyncze fotele w trzecim rzędzie. Jeśli trzeba autem przewieźć długie przedmioty, z pewnością ułatwi to składane oparcie fotela obok kierowcy. W sumie istnieje 500 kombinacji ustawień siedzeń i tym samym tyleż możliwości dopasowania przestrzeni pasażersko-bagażowej do własnych potrzeb. Do przewożenia mniejszych rzeczy przydadzą się liczne schowki, których na pokładzie nowego tourana jest aż 39. Komfort podróżowania podnoszą nowe elementy wyposażenia, takie jak np. panoramiczny, podnoszony i rozsuwany dach, kamera Rear View czy radio z nawigacją z dotykowym ekranem.
Inną nowością jest system Light Assist, który automatycznie steruje światłami drogowymi w standardowych reflektorach oraz podobne rozwiązanie o nazwie Dynamic Light Assist dla reflektorów bi-ksenonowych. Ten pierwszy w zależności od sytuacji na drodze, analizowanej na podstawie obrazu z zamontowanej za przednią szybą kamery, włącza światła mijania lub drogowe. System zaczyna działać przy prędkości powyżej 60 km/h, co poprawia komfort prowadzenia pojazdu i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Do sterowania reflektorów bi-ksenonowych również wykorzystywany jest obraz z kamery zza przedniej szyby. W tym systemie moduły świateł drogowych są cały czas aktywne, a zasłaniane są tylko w tych obszarach, które mogłyby spowodować oślepianie innych użytkowników drogi.
Kierowcy nowego tourana docenią na pewno ulepszony system wspomagania parkowania Park Assist 2.0. Teraz poza tym, że potrafi zaparkować auto tyłem wzdłuż jezdni, zrobi to również prostopadle do drogi. Zadaniem kierowcy jest tylko przełączenie biegów i operowanie pedałem gazu oraz hamulca. Kierowaniem zajmuje się touran. Nowej generacji asystent parkowania jest dokładniejszy, bo w przypadku parkowania równoległego pozwala wjechać w lukę większą zaledwie o 0,8 m od długości samochodu. System w razie potrzeby potrafi również wyprowadzić auto z ciasnej luki parkingowej.
Nowego tourana będzie można po raz pierwszy zamówić z systemem adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System w sposób ciągły dostosowuje charakterystykę amortyzatorów w zależności od rodzaju nawierzchni pod każdym kołem. Tak-że od preferencji kierowcy. Oprócz programu Normal, DCC oferuje jeszcze tryby Sport i Comfort.
Z ośmiu dostępnych silników, sześć jest nowych. Wszystkie charakteryzują się bardzo niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji spalin. Najbardziej ekologiczną wersją tourana jest 1,6TDI BlueMotion ze średnim spalaniem 4,6 l/100 km.
Nowy touran oferowany jest w trzech na nowo skonfigurowanych poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ceny na naszym rynku zaczynają się od 69 890 zł.
VW touran
Rodzaj nadwozia: van
Wymiary nadwozia
długość: 4397 mm
szerokość: 1794 mm
wysokość: 1674 mm
rozstaw osi: 2678 mm
poj. bagażnika (5-osob.): 695/1989 litrów
maksymalna ładowność: 660 kg
Napęd na koła przednie
Silniki:
benzynowe: 1,2TSI/105 KM,i 1,4TSI/140 KM, 1,4TSI Ecofuel/150 KM, 1,4TSI/170 KM
wysokoprężne: 1,6TDICR/90 KM, 1,6TDICR/105 KM, 2,0TDICR/140 KM, 2,0TDICR/170 KM