Projekt nowego VW Beetle powstał w Wolfsburgu. Jego stylistyka jest ukłonem w stronę designu modelu, który stał się zalążkiem całego koncernu. Gdy postawi się pierwszego Garbusa i nowego Beetla w jednym pomieszczeniu, skieruje oświetlenie tylko na dach i porówna sylwetki, zauważy się, że tylna część nadwozia obu aut ma prawie identyczną linię – pisze portal Mototarget, którego przedstawiciele mieli okazję uczestniczyć w jazdach testowych w Berlinie.
Przeczytaj koniecznie: Volkswagen Beetle – zobacz jak wygląda nowy Garbus!
Nowy Volkswagen Beetle ma 1808 mm szerokości, 1486 mm wysokości oraz 4278 mm długości. Większa długość auta pozwoliła na wyciągnięcie dachu, przesunięcie przedniej szyby ku tyłowi, zaś tylnej części nadwozia nadano kształt pierwszych Garbusów. Zwiększono także rozstaw kół i osi. Mimo dużej indywidualności, stylistycznie nowy Beetle podąża za wykreowanym przez Waltera de Silvę i Klausa Bischoffa DNA designu Volkswagena. Szczególnie widoczne jest to w poziomym układzie zderzaka, przedniego wlotu powietrza, prostym przebiegu krawędzi maski oraz w stylu świateł tylnych.
Patrz także: Volkswagen Beetle Bio-bug: Nowe auto na... odchody
VW Beetle w Europie oferowany będzie tylko z silnikami z turbodoładowanymi. Zastosowanie doładowywanych silników benzynowych TSI oraz wysokoprężnych TDI Common Rail z bezpośrednim wtryskiem sprawiło, że wartości zużycia paliwa i emisji spalin zmniejszyły się w porównaniu do poprzedniego modelu. Silniki benzynowe nowego Beetle osiągają moce 105KM, 160KM i 200KM. Z kolei dwa oferowane silniki wysokoprężne rozwijają moce 105KM i 140KM.