Pierwszy Golf GTD z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI, zrewolucjonizował w 1982 roku segment kompaktowych samochodów wysokoprężnych. W bieżącym 2013 roku, na bazie siódmej generacji Golfa, pojawi się najmocniejszy GTD w historii marki.
Pod maską auta, które zadebiutuje oficjalnie na Salonie Samochodowym w Genewie, ulokowano czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 2-litrów. Jednostka rozwija moc 135 kW/184 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i jest dostępny już od 1750 obrotów na minutę. Pierwsza setka pojawi się na liczniku w czasie 7,5 sekundy. Motor ten ma cechować się oszczędnością. Rozwijający prędkość maksymalną 230 km/h Volkswagen, w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów, przy statecznej jeździe zużywać będzie 4,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 109 g/km. Z opcjonalną, 6-biegową DSG, spalanie wynosić ma 4,7 l/100 km.
>>> Volkswagen Golf 4Motion: Nowa wersja kompaktu z napędem na 4 koła - ZDJĘCIA <<<
Golf GTD na tle pozostałych "siódemek" będzie się wyróżniał przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz podwójną chromowaną końcówką rury wydechowej. O lepsza aerodynamikę zadbają poszerzone progi, zmieniony dyfuzor, sportowe zawieszenie i duży spojler na krawędzi dachu. Seryjnie na aucie znajdą się 17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45 R17. We wnętrzu zagoszczą sportowe siedzenia pokryte tkaniną w kratę, kierownica sportowe, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i specjalna gałka dźwigni zmiany biegów.