Nowy, odświeżony wiosną Volkswagen Tiguan stylistyką nawiązuje do większego modelu Touareg. VW Tiguan charakteryzuje się wszechstronnymi możliwościami, dużą zmiennością wnętrza, bagażnikiem po złożeniu tylnej kanapy o pojemności 1510 litrów, możliwością holowania przyczepy ważącej nawet 2,5 tony w przypadku wersji z napędem na wszystkie koła 4MOTION.
Przeczytaj koniecznie: Nowy VW Tiguan – w Polsce CENA: 89,9 tys. zł
W nowym Tiguanie na nowo zaprojektowany został design przedniej części nadwozia. Nadal Tiguan może być zamawiany w wersji przeznaczonej do poruszania się po utwardzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Obie te wersje modelu różnią się przednią częścią nadwozia: Onroad – kąt natarcia 18 stopni, Offroad – kąt natarcia 28 stopni. Wariant Offroad po raz pierwszy, tak jak wcześniej wersja Onroad, jest dostępny z najwyższą wersją wyposażenia. Specjalista od bezdroży w tej wersji nazywa się Track & Style (Onroad: Sport & Style).
Patrz także: Nowy VW Golf już w przyszłym roku
Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników, wszystkie czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, są nowością w ofercie VW. Cztery mocne silniki benzynowe TSI o pojemności od 1,4 do 2,0 l., rozwijają moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych TDI sięga od 81 110 KM do 170 KM. Jako opcja dostępna jest 7-biegowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DSG.
>>> VW kupuje od Kulczyka sieć dealerską w Polsce
Wraz ze zmianą modelu do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich: system rozpoznający zmęczenie kierowcy (seryjny w Sport & Style oraz Track & Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory biksenonowe). Ponadto nowy Tiguan wyposażony jest w system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.