Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o Volvo XC90, w którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery koła. Silnik ten w modelach S60 i V60 będzie jednak dostępny tylko w odmianie przednionapędowej, wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Zobacz: TEST Volvo V40 Cross Country D4 Drive-E: peryferia mu niestraszne
Zaletą nowej jednostki napędowej jest cicha praca, ekonomika i elastyczność. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500 . Przy prędkości 140 km/h, na ósmym biegu, silnik osiąga zaledwie 2100 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h. Przyspieszenie (w S60 i V60) od 0 do 100 km/h trwa 6,4 s. Minimalne zużycie paliwa według producenta to około 4 l na 100 km, a emisja CO2 119 g/km.
Modele S60 oraz V60 można już zamawiać. Starsza wersja S60 D5 215 KM Kinetic z sześciostopniowym automatem kosztowała 162 300 zł. Nowe Volvo S60 Drive-E D5 225 KM z ośmiostopniową skrzynią biegów kosztuje 163 800 zł. Z oferty znikła wersja z manualną skrzynią biegów i najtańsza odmiana Base. W ofercie nadal pozostanie pięciocylindrowy silnik Diesla, ale będzie on dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM