Ustawa z dnia 16 października 2019 została podpisana przez Prezydenta. Przepisy przeszły przez ścieżkę legislacyjną tak szybko, że posłowie nie zdążyli się nawet zorientować jaki prezent sprawili nabywcom luksusowych, mocnych aut takich jak Audi Q8, czy Porsche Panamera. Na nowych przepisach skorzystają również Ci, którzy ostrzą sobie zęby np. na Toyotę RAV-4.
Przeczytaj także: Wszystkich Świętych na drogach. W tych miejscach spodziewaj się policyjnych kontroli
Klasyczne auta hybrydowe z silnikami spalinowymi o pojemności większej niż dwa litry, będą obciążone 9,3 procentową akcyzą. To o połowę mniej niż do tej pory. Ustawodawca nie precyzuje jednak jakie hybrydy obejmą przepisy, dlatego za sprawą obniżki, niżej opodatkowane zostaną nie tylko zwykłe auta hybrydowe i plug-iny, a nawet tzw. "miękkie hybrydy", których na rynku robi się już sporo. Mowa tu np. o niemal całej gamie Audi, w której 3-litrowy diesel V6 wspomagany jest niewielki motor elektryczny. Na duże korzyści mogą liczyć również Ci, którzy chcą kupić hybrydowe Porsche Panamera.
Nowelizacja ustawy wchodzi w życie „pierwszego dnia drugiego miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia”. Pozostaje więc czekać na opublikowanie aktu prawnego w Dzienniku Ustaw - jeśli wydarzy się to do końca października, ulgi zaczną obowiązywać jeszcze w tym roku.