Kierowcy podróżujący S7 z Warszawy na południe zaoszczędzą kilkanaście, a w godzinach szczytu nawet kilkadziesiąt minut. Wszystko dzięki blisko 25-kilometrowej obwodnicy Radomia omijającej miasto po zachodniej stronie. To kolejna zakończona inwestycja na dawnym Trakcie Krakowskim łączącym byłą i obecną stolicę Polski.
Trasę S7 w okolicy Radomia w większości poprowadzono po nowym śladzie, omijając miasto po zachodniej stronie. Takie rozwiązanie jest mniej uciążliwie dla mieszkańców Radomia, którzy odetchną od ruchu tranzytowego i ciężarówek blokujących dotychczasowy miejski przebieg DK7.
S7 nabiera kształtu
Ekspresowa obwodnica Radomia płynnie włącza się w oddane wcześniej odcinki S7 przed i za miastem. Komunikację z siecią dróg umożliwiają cztery węzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. W ramach inwestycji wybudowano 27 obiektów mostowych, drogi dojazdowe, dwa miejsca obsługi podróżnych, nowy obwód utrzymania drogi, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Koszt robót budowlanych to ok. 728, 2 mln zł, z czego ok. 402 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
S7 z Warszawy do Krakowa
Oddana do użytku obwodnica Radomia to nie jedyny realizowany obecnie fragment S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem. Od ubiegłego roku kierowcy korzystają z odcinka od obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego (ok. 22 km) i od Jędrzejowa do granicy z woj. małopolskim (ok. 20 km). W 2020 zakończy się budowa odcinka od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej (ok. 8 km). Kierowcy korzystają już niemal z połowy budowanego właśnie odcinka Chęciny-Jędrzejów (ok. 21 km). Podpisano także umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty (21 km) oraz na nowy wylot z Warszawy do obwodnicy Grójca (ok. 29 km). W przygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. do Szczepanowic (24 km). Kierowcy ukończoną ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa pojadą pod koniec 2022 r.