Energiczny charakter Audi RS7 Sportback jest widoczny na pierwszy rzut oka. Jest długa maska silnika, sportowo zarysowany słupek C i stromo opadający tył. Auto po liftingu otrzymało nowe detale stylistyczne. Osłona chłodnicy Singleframe dostała typową dla modeli RS kratownicę o strukturze plastra miodu. Trzy opcjonalne pakiety stylistyczne – matowe aluminium, lśniąca czerń i carbon – mogą nadać pojazdowi jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu. Dolny wlot powietrza w zderzaku ma nadrukowany emblemat quattro. Lekkiemu retuszowi poddano zderzaki - pojawiły się wloty powietrza po bokach.
Dostępne w standardzie reflektory diodowe dopasowano do nowego kształtu grilla. Na życzenie, Audi dostarcza innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED, które wyłącznie w modelu RS7 Sportback mają przyciemnione klosze. Światła tylne mają nową strukturę wewnętrzną. Nowością w palecie kolorów są barwy: srebrny Florett z efektem metalicznym, biały Gletscher z efektem metalicznym, czarny Mythos z efektem metalicznym i niebieski Sepang z efektem perłowym. Standardowo RS 7 Sportback jeździ na felgach o średnicy 20 cali. Na życzenie dostępne są 21-calowe koła odlewane z aluminium, w trzech kolorach do wyboru.
Przeczytaj też: TEST Audi RS Q3 2.5 TFSI quattro: Mocny i bardzo szybki SUV - ZDJĘCIA
We wnętrzu, utrzymanym w eleganckiej czerni i zdominowanym przez sportowe siedzenia RS, styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to wydajny procesor graficzny stworzony przez partnerską firmę Nvidia.
Pod maską zmian nie ma. Silnik V8 Biturbo 4.0 TFSI ma podobnie jak dotąd moc 560 KM. Stały moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. Mocna jednostka napędowa wręcz katapultuje pięciodrzwiowe coupe od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, a po wyposażeniu pojazdu w opcjonalne pakiety Dynamic, jego prędkość maksymalną można zwiększyć do 280 lub nawet do 305 km/h. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje moc do stałego napędu na cztery koła quattro. W testach zużycia paliwa NEDC silnik zużywa średnio tylko 9,5 litra paliwa na 100 km (221 g CO2 na km). Ekonomika silnika jest efektem zastosowania systemu zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który podczas obciążeń częściowych odłącza chwilowo cztery cylindry.
Audi RS 7 Sportback będzie można zamawiać począwszy od trzeciego kwartału 2014.