Nissan Juke z ilością 420 000 sprzedanych egzemplarzy, w niespełna 40 miesięcy odniósł niespodziewany sukces. Uznawany jest dziś za lidera segmentu, któremu dał początek. W ramach liftingu crossovera opracowano szereg modyfikacji, nowy silnik oraz wzbogacone wyposażenie.
Radykalnych zmian nadwozia nie ma. Wśród poprawek wyglądu wypada wymienić nową stylistykę przodu i tyłu. Przeprojektowane klosze górnych reflektorów kryją teraz diodowe światła do jazdy dziennej o dwustopniowej intensywności, natomiast w reflektorach głównych zastosowano żarówki ksenonowe oraz nowe klosze. Na osłonie chłodnicy umieszczono nowy emblemat marki, a dół zderzaka ma solidniejsze wykończenie. W obudowach lusterek bocznych zamontowano diodowe kierunkowskazy, a w bogatych odmianach także kamery. Tylny zderzak ma nowy kształt. Zmodernizowane klosze tylnych świateł w kształcie bumerangu dostały diodowy kontur. Paleta kolorów wzbogaciła się o 3 lakiery: słoneczny żółty metalizowany, atramentowy niebieski metalizowany oraz czerwony. Tradycją są nowe wzory obręczy kół aluminiowych od 16- do 18-cali.
Przeczytaj też: Nowy Nissan Qashqai 2014 na 5 gwiazdek Euro NCAP
Zmiany nie ominęły kabiny. Projektanci dodali wnętrzu więcej ekstrawagancji i dynamiki. Standardowo dominuje szarość, ale w ramach oferowanych pakietów personalizacyjnych wybrane elementy (w tym centralna konsola i wykończenie drzwi) mogą mieć kolor czerwony, biały, czarny, a nawet jaskrawo żółty. W zależności od wersji dostępne są dwa style materiałowej tapicerki foteli - comfort i sport. Do najbogatszej wersji można zamówić fotele skórzane. Powiększona została przestrzeń bagażowa w wersjach z napędem na przednią oś. Pojemność urosła o 40% do 354 litrów. Opcjonalny system NissanConnect najnowszej generacji, ma pełnić rolę interfejsu między kierowcą a pojazdem, a pakiet Safety Shield i Nissan Dynamic Control System podwyższać poziom bezpieczeństwa.
Pod maską Nissana jest dostępny jeden z trzech silników. Dwa to benzynowe - pierwszy zupełnie nowy 1.2 DIG‑T, zastępuje wycofywaną 117‑konną jednostkę 1.6. Motor ten to turbodoładowana konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijająca 115 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostkę 1.6 DIG‑T o mocy 190 KM poddano modernizacji, zwiększając wartość momentu obrotowego w dolnym zakresie. Znany i ceniony diesel to silnik 1.5 dCi o mocy 110 KM. Ulepszony napęd na cztery koła z systemem inteligentnego rozdziału momentu napędowego, jest dostępny zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i z nową skrzynią Xtronic, która pozwala uzyskać niższe zużycie paliwa oraz lepsze osiągi.
Sprzedaż nowego Nissana Juke rozpocznie się latem bieżącego roku. Wszystkie egzemplarze oferowane na europejskim rynku są produkowane w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland.