Zdjęcia szpiegowskie, które od dłuższego czasu kręciły się po sieci, potwierdziły wszystkie wstępne założenia fanów marki Audi. Między innymi lifting sprawił, że nadwozie wygląda niczym braterskie modele w gamie - A6 czy A8. Znakiem rozpoznawczym nowych samochodów Audi jest przede wszystkim nowy grill typu Singleframe. Po jego lewicy i prawicy znalazły się w pełni LED-owe reflektory z opcjonalnymi światłami matrycowymi o nowym wzorze kloszy.
Testowaliśmy: Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 190 KM S tronic
Zmiany zaszły również z tyłu, gdzie przemodelowano wygląd świateł, nadając im charakterystycznych dla nowych modeli kształtów. Niewielkich przeróbek doczekał się także tylny zderzak. Idąca za Audi idea szerokiej personalizacji znalazła się również tutaj — świadczy o tym obecność aż 12 lakierów.
Wewnątrz nowego A4, Audi umieściło najnowszy system info-rozrywki MMI, który obsługujemy z poziomu ponad 10-calowego wyświetlacza dotykowego. Przy okazji wyeliminowano pokrętło do obsługi MMI z konsoli centralnej. Niemiecki producent udoskonalił także system nawigacji, aby był bardziej przyjazny dla użytkownika, a już w najtańszych egzemplarzach zamiast zegarów analogowych, znajdzie się ekran full HD o przekątnej 12,3-cala (Virtual Cockpit).
Kiedy sprzedaż odświeżonego A4 ruszy w Europie, model wówczas będzie oferowany w wielu wariantach silnikowych tj. 35 TFSI (150 KM), 45 TDI (231 KM), 2.0 TDI (190 KM) 2.0 TFSI (245 KM) i 3.0 TDI V6 dla wersji S4 sedan/Avant (347 KM i 700 Nm).
Przez sportowe S-ki również przewinęły się modyfikacje. Jedną z nich jest między innymi fakt, że podobnie jak nowe S6, pod maską europejskich egzemplarzy zamiast doładowanych benzyn (USA), trafią doładowane, widlaste diesle o pojemności 3-litrów. Połączenie wydajności z dużą mocą sprawiło, że nowe jednostki generują 347 KM i 700 Nm momentu obrotowego.
Sprint od 0 do 100 km/h zajmie dokładnie 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h. By nabywcy nowego S4 TDI czerpali największą radość z jazdy, Audi wykorzystało elektryczny 48-woltowy kompresor, który wyeliminuje "turbo dziurę".
Ceny Audi A4 B9 na rok modelowy 2020 nie są jeszcze znane.