W 2011 roku Audi zaprezentowało bezpośredniego konkurenta dla BMW X1. Później do rywalizacji dołączył również Mercedes GLA. Teraz przyszedł czas na odświeżenie modelu Q3 aby mógł z nowymi siłami walczyć o klienta. Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne. Dużo poważniej wygląda to pod maską. Ale od początku.
Zobacz też: TEST nowego Audi TT Coupe: zewnątrz ewolucja, wewnątrz rewolucja
Największe zmiany stylistyczne objęły przód samochodu, gdzie charakterystyczny grill w kształcie trapezu został połączony z przednimi reflektorami. Dodatkowo same światła przednie i tylne zostały odświeżone. W standardowym wyposażeniu oświetlenie zapewnią żarniki ksenonowe i światła dzienne w technologii LED. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy w pełni LED-owe reflektory.
Klient chcący kupić odświeżone Audi Q3 może wybrać jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TFSI i trzech wysokoprężnych TDI. Pojemności wahają się między 1.4 l a 2.0 o mocach od 120 KM do 220 KM. Wszystkie są wspomagane turbosprężarkami i spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.
Przeczytaj również: TEST Audi RS6 Avant pierwszej i trzeciej generacji: ewolucja piekielnego kombi
Zmiany dotknęły również najmocniejszą odmianę RS Q3. Pod maską nadal znajduje się 2.5-litrowy, 5-cylindrowy motor TFSI jednak jego moc wzrosła z 310 KM do 340 KM. O 30 zwiększono maksymalny moment obrotowy, który teraz wynosi 450 Nm. Zmodyfikowane zostało również oprogramowanie 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni S Tronic celem skrócenia czasu zmiany biegów. Dzięki tym zabiegom sprint do 100 km/h skrócił się do zaledwie 4,8 sekundy.
Odświeżone Audi Q3 i Audi RS Q3 pojawi się w salonach na początku 2015 roku i ceny podstawowe ceny będą startować od 29 600 Euro. Za RS Q3 trzeba wyłożyć kwotę 56 600 Euro. Polskie ceny na ten moment nie są znane.