Z przodu samochodu zmodyfikowane zostały reflektory oraz zderzak. Z tyłu poprawiono światła i spojler, który delikatnie poprawia właściwości aerodynamiczne. Wewnątrz Forda Explorera pojawiły się lepszej jakości materiały oraz duży dotykowy ekran LCD. Najbogtasze wersje wyposażeniowe mają charakteryzować się światłami przednimi wykonanymi w technologii LED, wykończeniem skórą Nappa oraz aluminium czy 20-calowymi felgami ze stopów lekkich. Na wyposażeniu znajdziemy takie dodatki jak podgrzewaną kierownicę czy system Audio Sony o mocy 500W.
Przeczytaj też: Fleet Market 2014: Ford Mondeo piątej generacji zaczyna walkę o klienta
Największe zmiany zaszły pod maską odświeżonego Forda Explorera. Podstawową jednostkę 2.0 EcoBoost zastąpi silnik znany z nowego Forda Mustanga – 2.3 EcoBoost o mocy 273 KM (201 kW) i 406 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent zapewnia, że mimo zwiększenia pojemności jednostki napędowej zużycie paliwa nie wzrośnie.
Odświeżony Ford Explorer miał swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles, a w sprzedaży pojawi się latem przyszłego roku.