Największe zmiany w stylistyce samochodu zaszły w przednim pasie. Auto uzyskało charakterystyczny grill, który jest znany z kilku innych modeli. W przednich i tylnych lampach zawitały diody LED, niektóre elementy nadwozia wykończono chromem, a w środku znajdziemy materiały lepszej jakości.
Zobacz: Nowy Lexus RX: europejski debiut japońskiej nowości
W kwestii wnętrza Lexus chwali się, że zmieniona została kierownica z multifunkcyjnymi przyciskami, zaktualizowany został system multimedialny, wstawiono bardziej komfortowe fotele, a całość doposażono w kilka dodatkowych systemów bezpieczeństwa: m.in. aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu czy system Pre-Collision.
Czytaj: Lexus IS 200t z nowym silnikiem: Bez hybrydy
Pod maską Lexusa ES może pracować jedna z dwóch konfiguracji napędów: tradycyjna i ekologiczna. Na tę pierwszą składa się benzynowy silnik V6 o pojemności 3.5 l, który generuje 270 KM (199 kW). Na pojazd hybrydowy składa się 2.5-litrowy benzyniak i silnik elektryczny, którego łączna moc zestawu to 202 KM (149 kW).
Sprzedaż Lexusa ES ma ruszyć w drugiej połowie 2015 roku. Auto nie trafi do Polski.