Odświeżony Opel Meriva na rok modelowy 2014

2013-10-09 19:19

Segment małych minivanów w ostatnich latach znacznie się rozrósł, dlatego kwestią czasu było, kiedy debiutująca w 2010 roku druga generacja Opla Meriva, zostanie zmodernizowana. Auto z Russelsheim właśnie doczekało liftingu nadwozia oraz zostało usprawnione technologicznie. Co zmieniło się w modelu Meriva na rok modelowy 2014?

Opel Meriva, którego znakiem rozpoznawczym jest innowacyjny system otwierania drzwi typu FlexDoors z zawiasami przy tylnym słupku, może się pochwalić także funkcjonalnym układem foteli oraz licznymi schowkami, pomysłowo porozrzucanymi po kabinie samochodu. Tak też jest w odmłodzonej odsłonie auta, które nabrało nowego wyrazu stylistycznego i stało się jeszcze bardziej funkcjonalne jak dotychczasowy model.

Pod względem designu samochód dostał nowy przód nawiązujący do stylu nowego Opla Insignii. Powiększono chromowany grill, a przednie reflektory nabrały dynamicznego kształtu. Wzbogacono je również o diody LED świat do jazdy dziennej. Tylne klosze lamp również wyglądają inaczej, a estetyczna chromowana listwa podkreśla charakterystyczną falistą linię dolnej krawędzi szyb bocznych. We wnętrzu dołożony nowoczesny system multimedialny IntelliLink z przyjazną dla użytkownika nawigacją oraz funkcją sterowania głosem. Duży 7-calowy kolorowy monitor zapewnia lepszą czytelność i łatwość obsługi. Służy on także do wyświetlania obrazu z kamery cofania. Moduł Bluetooth umożliwia nawiązywanie połączeń telefonicznych i strumieniową transmisję dźwięku.

Przeczytaj także: Citroen, Peugeot i Opel zbudują wspólnego minivana

Pod maskę nowej Marivy trafi kilka jednostek. Nowością jest spełniający normy emisji spalin Euro 6 Diesel 1.6 CDTI o mocy 136 KM i 320 Nm, który zadebiutował w Zafirze Tourer. Według producenta zużycie ON ma wynosić zaledwie 4,4 l/100 km, przy emisji 116 gramów CO2 na kilometr. Kolejne odmiany motory 1.6-litra będą zastępować stopniowo silniki 1.3 CDTI oraz 1.7 CDTI. Ponadto nie zabraknie jednostek benzynowych o pojemności 1.4-litra w trzech różnych wersjach (spełniające normę emisji Euro 6). Wolnossąca odmiana bazowa dostarczy 100 KM, a dwie turbodoładowane 120 KM oraz 140 KM. Silniki poza manualnymi przekładniami, będą mogły być spięte ze zmodernizowaną sześciobiegową przekładnią automatyczną, z funkcją ActiveSelect umożliwiającą zmianę biegów w trybie sekwencyjnym za pomocą dźwigni sterującej skrzynią. Uzupełnienie stanowi oszczędny motor 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM.

Światowa premiera samochodu będzie miała miejsce podczas salonu motoryzacyjnego w Brukseli w połowie stycznia (16-26 stycznia 2014 r.).

WIDEO - tak prezentuje się Opel Meriva po liftingu