Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne. Przestylizowano zderzaki, grill z fakturą plastra miodu oraz dodano czerwoną listwę ozdobną biegnącą przez całą szerokość przodu. Z tyłu odświeżonego Volkswagena Polo GTI zainstalowano nowe końcówki układu wydechowego. Wewnątrz samochodu na fotelach pojawiła się charakterystyczna tapicerka w kratę i dodatki w formie błyszczących czarnych elementów wokół systemu multimedialnego czy kratek wlotu powietrza. Nie zapomniano również o wielofunkcyjnej, sportowej kierownicy ze spłaszczonym spodem.
Zobacz też: Triumf VW Polo R WRC! Volkswagen Rajdowym Mistrzem Świata 2014
Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Do tej pory klienci decydujący się na zakup Volkswagena Polo GTI otrzymywali turbodoładowaną jednostkę benzynową TSI o pojemności 1.4 i 180 KM mocy. Teraz konstruktorzy z Wolfsburga zaskoczyli wszystkich instalując jednostkę 1.8 TSI o mocy 192 KM (141 kW) i 320 Nm momentu obrotowego. Kolejną nowością jest możliwość wyboru skrzyni biegów – wcześniej była tylko dwusprzęgłowa DSG, teraz można zdecydować się również na 6-biegową skrzynię manualną. Dzięki zmianie silnika pierwsze 100 km/h pojawia się w czasie 6,7 sekundy (wcześniej 6,9 sekundy), a prędkość maksymalna to 236 km/h.
Nowy Volkswagen Polo GTI ma mieć swoją premierę podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu.