Historia Ferrari 348 rozpoczęła się w studiu Pininfarina. Design auta zaprojektowanego pod koniec lat 80-tych, nawiązuje do modelu Testarossa, dlatego też model ten jest nazywany "małą Testarossą". Centralnie ulokowano silnik V8 o rozwarciu cylindrów 90 stopni, generujący moc 300 KM. Włoski klasyk charakteryzuje się niepowtarzalną linią nadwozia z bardzo charakterystycznymi wlotami powietrza i wysuwanymi reflektorami z przodu.
Wyjątkowa renowacja: Tak zmienili ruinę w klasyka
Numer w nazwie modelu nie jest przypadkowy - 348 to inaczej zaszyfrowane dane techniczne pojazdu: 34 oznacza 3.4 litra pojemności sinika, a 8 to nic innego jak liczba pracujących w nim cylindrów. Skrzynia biegów wzorowana jest na bolidach Formuły 1. Umieszczona została poprzecznie za silnikiem, co daje jeszcze niższy środek ciężkości, a zawieszenie wielowahaczowe oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe odzwierciedlają wrażenie jazdy samochodem wyścigowym.
Warto również wspomnieć o skrzyni biegów. Jej dźwignia jest nietypowa, ponieważ biegi przesunięte są o 1 w standardowym układzie H. Jest to zabieg celowy, by przyspieszyć zmianę najczęściej używanych biegów, czyli 2-3, umieszczając je w linii prostej.
Odrestaurowali Ferrari
Prezentowane w pełni odrestaurowane Ferrari 348 jest dziełem pracy Andrzeja i Piotra – właścicieli firmy ALDA Motorsport ze Sławkowa w województwie śląskim. Firma to projekt rodzinny, który zrodził się z pasji. Z jednej strony to warsztat samochodowy specjalizujący się w markach premium, restauracji youngtimerów oraz obsłudze samochodów wyścigowych, z drugiej Team ALDA Motorsport z ponad 40-letnim doświadczeniem w motorsporcie.
Zobacz: Tego w zapomnianym garażu nikt się nie spodziewał
Jak odrestaurować włoskiego klasyka? Wszystko zaczęło się od dokładnego rozłożenia samochodu na czynniki pierwsze oraz przeprowadzeniu selekcji wymontowanych części. Dzięki temu udało się pozostawić jak największą ilość elementów w stanie oryginalnym lub nienaruszonym. Sam proces renowacji rozpoczął się od usunięcia starych powłok lakierniczych z karoserii i zabezpieczeniu jej odpowiednimi podkładami. Następnie przyszedł czas na lakierowanie.
Renowacja w najdrobniejszym szczególe
Elementy mechaniczne samochodu poddano wielu procesom: czyszczenia, mycia, szlifowania, piaskowania, polerowania i odnawiania powłok lakierniczych, galwanicznych, chromowanych. Wnętrze pojazdu zostało całkowicie odnowione.
Zdecydowanie najbardziej czasochłonnym etapem renowacji był montaż. Bardzo istotną rolę odgrywała precyzja w dopasowywaniu do siebie elementów. Stacjonarnie sprawdzana była praca silnika, skrzyni biegów, sprzęgła oraz innym elementów mechanicznych i elektrycznych. Następnie zostały wykonane testy na torze – samochód wrócił z nich na ostatni przegląd.