Sprzedaż modeli z rodziny ADAM, od premiery rynkowej na początku 2013 roku, do dziś wynosi już ponad 125 000 egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że firma rozbudowuje ofertę o kolejne wariacje na bazie tego samochodu. Nowością jest Opel ADAM S ze specjalnie zestrojonym sportowym zawieszeniem, bezpośrednim układem kierowniczym o sportowej charakterystyce, skutecznymi hamulcami OPC oraz elektronicznym programem stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia.
Sprawdź też: Opel Corsa OPC debiutuje. CENA małego sportowca od 90 500 zł
ADAM S otrzymał benzynowy silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 150 KM i 220 Nm. Moc na koła przednie przekazuje 6‑biegowa skrzynia manualna o krótkich przełożeniach. Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta - 100 km/h pojawia się na liczniku w 8,5 sekundy, ale największe wrażenie robi elastyczność: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje mu tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. System Start/Stop należy do wyposażenia standardowego. W cyklu mieszanym zużycie ma wynosić 5,9 l/100 km (emisja CO2 wynosi 139 g/km).
Sportowy wizerunek ADAMa S podkreślono przednim spojlerem, dokładkami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystyczną tylną lotką dachową. Kabina to ekskluzywne wyposażone wnętrze z atrakcyjnymi, wyścigowymi akcentami. Samochód oferuje niezliczone opcje indywidualizacji - m.in. 10 kolorów nadwozia można łączyć z pięcioma kolorami dachu.
Cena katalogowa samochodu w Polsce rozpoczyna się od 67 400 zł.