Opel Astra OPC Extreme: najszybsza Astra w historii

2014-02-26 16:05

Niemieccy inżynierowie postanowili przygotować jeszcze bardziej ekstremalne wydanie sportowego Opla Astry OPC. Wszystko po to, by poprawić osiągi i właściwości jezdne oraz dostarczyć więcej doznań zza kierownicy.

Astra OPC Extreme to bezpośredni następca wyścigowej Astry OPC Cup z wyścigu Nurburgring Endurance Championship (VLN). W przeciwieństwie do tej odmiany, prezentowana na fotografiach OPC Extreme ma homologację drogową i może jeździć po publicznych jezdniach.

Co zmieniło się na tle seryjnej OPC? Przede wszystkim masa własna została obniżona o około 100 kilogramów. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu w wielu miejscach wysokiej jakości komponentów z włókna węglowego. Ponadto zainstalowano w kabinie ramę bezpieczeństwa, lekkie fotele kubełkowe i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Kierownica otrzymała zamszowe obicie, a w niektórych miejscach kabiny pojawiły się żółte akcenty ozdobne, zgodne z podstawowym wzorem Opel Motorsport. Barwa ta znalazła się również na detalach nadwozia.

Przeczytaj też: Koncern General Motors inwestuje miliony w Polsce

Pod maską Astry OPC Extreme drzemie ten sam motor co w seryjnej OPC. Silnik wykonany w całości z aluminium to 2.0-litrowy, turbodoładowany 4-cylindrowiec z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Zasilana benzyną jednostka, współpracująca ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, zapewnia moc 304 KM (seryjnie moc wynosi 280 KM). Siła napędowa przenoszona na koła przednie jest wspierana przez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wytracaniem prędkości zajmują się 370-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo. Ponadto o odpowiednią przyczepność do podłoża mają zadbać lekkie 19-calowe koła w rozmiarze 245/35 R19, a podwozie wyposażono w regulowane amortyzatory.

General Motors zamierza wprowadzić Opla Astrę OPC Extreme do sprzedaży jako limitowaną serię specjalną. Samochód zaliczy swój debiut na 84. Salonie Samochodowym w Genewie.