Zakład GM Manufacturing Poland w Gliwicach jest głównym producentem Opla Astry OPC. Oprócz sportowej wersji coupe, z fabryki w Polsce wyjeżdżają również trzy i pięcio-drzwiowe wersje nadwozia. Już niedługo poznamy polskie ceny topowej odmiany OPC. Auto do kraju nad Wisłą trafi w połowie czerwca. W Niemczech cena sportowego samochodu zaczyna się od 34 250 euro.
Najszybsza wersja Astry została tradycyjnie przetestowana na Pętli Północnej toru wyścigowego w Nurburgring. Jednym z elementów egzaminu jest test wytrzymałości, który obejmuje 10 000 km jazdy po Niemieckim torze. Oczywiście taki pojazd nie może trafić do sprzedaży, a jego zużycie jest szacowane na 180 000 km w normalnych warunkach drogowych. Takie sprawdzenie pojazdu wyeliminowało wszelkie niedociągnięcia.
>>> Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140 KM - TEST SuperAuto24.pl - <<<
Opel Astra OPC - SILNIK
Pod maską samochodu pracuje 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h ma zająć tylko 6 sekund. Konstruktorzy zapewniają, że dzięki zastosowaniu turbiny oraz systemu Start & Stop spalanie obniży się, aż o 12 procent, a emisja CO2 wyniesie 289 g/km. Silnik znany jest z Insigni, jednak został odpowiednio zmodyfikowany. Zmieniono układ dolotowy poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania do 1,5 bar - czyli o 25 procent więcej. Konstruktorzy zapewniają, że dzięki tym zmianom sportowe coupe reaguje niemal momentalnie na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Producent nie zapomniał również o wydechu. Inżynierowie odpowiedzialni za układ odprowadzania spalin, uzyskali efektowny basowy pomruk.
Tak prezentuje się Astra OPC 2012:
Pierwszy Opel Astra OPC w fabryce w Gliwicach