Największe nowości dotyczą układów napędowych. Teraz w Astrze należy spodziewać się trzycylindrowych silników wykonanych w całości z aluminium, które wpłynęły na odchudzenie pojazdu. Podstawową jednostką będzie teraz benzynowy motor 1.2 turbo generujący 110 KM i 195 Nm. W mocniejszym wariancie będzie 130 KM i 225 Nm, a najmocniejszym 145 KM i 225 Nm. Wszystkie te wersje standardowo będą połączone z sześciobiegową skrzynią manualną. Jednostką o większej pojemności jest 1.4 turbo o mocy 145 KM i 236 Nm, która parowana będzie już standardowo z przekładnią CVT, potrafiącą symulować działanie biegów.
Przeczytaj też: Musisz spakować rodzinę na urlop? Jak dobrze, że jest Opel Insignia Country Tourer - TEST, OPINIA
Po stronie silników wysokoprężnych także stoją konstrukcje 3-cylindrowe. Motor 1.5 D występuje w trzech wariantach mocy: 105 KM i 260 Nm, 122 KM i 300 Nm oraz 122 KM i 285 Nm. W dwóch pierwszych jednostkach pojawia się 6-biegowa skrzynia manualna, a w ostatniej (z mniejszym momentem obrotowym) wykorzystywana jest 9-biegowa skrzynia automatyczna.
Wszystkie turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne mają legitymować się oszczędnością i wzorcową efektywnością. Niskie spalanie i emisja CO2 to zasługa m.in. przekładni manualnych, przekładni bezstopniowej CVT oraz zastosowanej po raz pierwszy w Oplu nowej dziewięciobiegowej przekładni automatycznej. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają rygorystyczne normy emisji spalin.
Pod kątem stylistyki zmiany są kosmetyczne i tylko fan modelu Astra będzie w stanie zauważyć różnice. Nowy kształt ma listwa przebiegająca przez grill oraz przedni zderzak. Tył zaś pozostał bez zmian. Korekty miały na celu poprawę aerodynamiki i obniżenie zużycia paliwa. Współczynnik oporu powietrza spadł i teraz Astra hatchback ma 0,26 Cx, a wersja kombi 0,25 Cx. Atrapa grilla dorobiła się zamykanej przysłony oraz inaczej pokierowany jest przepływ powietrza do filtrów.
Polecamy nasz test: Opel Astra 1.6 Turbo 200 KM MT6 Elite: dobre auto na radiowóz
Nieco przekonstruowano też układ zawieszenia oraz odświeżono wnętrze. Wieniec kierownicy został spłaszczony od dołu. Pojawił się nowy kształt przycisków do obsługi najważniejszych funkcji z poziomu kierownicy. Zmianie uległy też zegary. Tablica wskaźników o czytelnym układzie ma prędkościomierz położony w centralnym punkcie, po lewej obrotomierz, a po prawej wskazania ilości paliwa i temperatury silnika. Lekko też odświeżono panel centralny. System multimedialny oparty maksymalnie o 8-calowy wyświetlacz dotykowy uległ poprawie, działa bardziej intuicyjnie, ma nową szatę graficzną i ulepszone funkcje nawigacyjne.
Wyposażenie opcjonalnie zyskać może indukcyjną ładowarkę, ogrzewaną przednią szynę i nagłośnienie audio marki Bose. Po stronie układów dbających o bezpieczeństwo pojawiła się nowa przednia kamera - Astra rozpozna pieszych i w porę zahamuje oraz lepiej odczyta znaki drogowe. Cyfrowa kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry.