Oferta na Opla Astrę ulega zmianie. W przypadku aut po liftingu największe różnice dotyczą wersji wyposażenia i dostępnych silników. Auta pojawiają się w odmianach: Edition, GS Line, Elegance oraz Ultimate. Pod maską do wyboru siedem zespołów napędowych, pośród których aż pięć emituje CO2 poniżej progu 100 g/km (wg normy NEDC). Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji, plasując się pod tym względem w czołówce klasy kompaktowej. Trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1.2 oraz 1.4 litra. Nowe 1.5‑litrowe diesle również są trzycylindrowe i turbodoładowane.
Nowa Corsa w Polsce: Tak wygląda pełna oferta szóstej generacji Opla Corsy - WIDEO, CENNIK
Dzięki rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop.
Już podstawowa jednostka napędowa jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu. Astra dodatkowo legitymuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza. W wersji Sports Tourer Cd wynosi 0,26 co plasuje auto wśród najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z taką sama wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.
Przeczytaj też: Opel Astra 1.6 Turbo 200 KM MT6 Elite: dobre auto na radiowóz - TEST, OPINIA
W wyposażeniu pojawiają się elementy, jakich wcześniej nie było. Dochodzi nowa przednia i tylna kamera, cyfrowy prędkościomierz oraz systemy multimedialne nowej generacji. Do wyposażenia pojazdu należy także system E‑Call służący do wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Zmodernizowaną Astrę również można doposażyć w bezprzewodową ładowarkę do smartfonów w konsoli środkowej.
Kolejne elementy wyposażenia to: inteligentne, nieoślepiające reflektory matrycowe IntelliLux LED, aktywny tempomat, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, alarm przedkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego, system rozpoznawania znaków drogowych czy asystent pasa ruchu. Dostępne są też ergonomiczne fotele z atestem AGR z tapicerką z tkaniny, Alcantary lub skóry oraz wentylacją i funkcją masażu. Dalszym udoskonaleniom poddano podwozie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort, a opcjonalne dynamiczne podwozie ma sztywniejszą charakterystykę, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.
Opel Astra - polskie CENY
Opel Astra hatchback - polski CENNIK i wyposażenie
Opel Astra Sports Tourer - polski CENNIK i wyposażenie
Astra hatchback
silnik/wersja | Edition | GS Line | Elegance | ultimate |
---|---|---|---|---|
1.2 Turbo 110 KM M6 | 76 500 zł | 79 700 zł | 82 200 zł | 103 800 zł |
1.2 Turbo 130 KM M6 | 80 500 zł | 83 700 zł | 86 200 zł | 107 800 zł |
1.2 Turbo 145 KM M6 | 83 500 zł | 86 700 zł | 89 200 zł | 110 800 zł |
1.4 Turbo 145 KM CVT | 89 500 zł | 92 700 zł | 95 200 zł | 116 800 zł |
1.5 Diesel 105 KM M6 | 87 100 zł | 90 300 zł | 92 800 zł | 114 400 zł |
1.5 Diesel 122 KM M6 | 88 800 zł | 92 000 zł | 94 500 zł | 116 100 zł |
1.5 Diesel 122 KM A9 | 97 700 zł | 100 900 zł | 103 400 zł | 125 000 zł |
Astra kombi
silnik/wersja | Edition | GS Line | Elegance | ultimate |
---|---|---|---|---|
1.2 Turbo 110 KM M6 | 80 500 zł | 83 700 zł | 86 200 zł | 107 800 zł |
1.2 Turbo 130 KM M6 | 84 500 zł | 87 700 zł | 90 200 zł | 111 800 zł |
1.2 Turbo 145 KM M6 | 87 500 zł | 90 700 zł | 93 200 zł | 114 800 zł |
1.4 Turbo 145 KM CVT | 93 500 zł | 96 700 zł | 99 200 zł | 120 800 zł |
1.5 Diesel 105 KM M6 | 91 100 zł | 94 300 zł | 96 800 zł | 118 400 zł |
1.5 Diesel 122 KM M6 | 92 800 zł | 96 000 zł | 98 500 zł | 120 100 zł |
1.5 Diesel 122 KM A9 | 101 700 zł | 104 900 zł | 107 400 zł | 129 000 zł |